۱- کل درآمد ناخالص اپراتورهای تلفن همراه در سال ۱۳۹۹ بالغ بر ۴۲ هزار میلیارد تومان بوده است و پیش‌بینی درآمدی برای سال ۱۴۰۰ بالغ بر ۵۰ هزار میلیارد تومان خواهد بود.

۲- سود خالص اپراتورها پس از کسر سهم دولت، هزینه‌های سرمایه‌گذاری و عملیاتی اپراتور و در نهایت مالیات به کمتر از ۲۰ درصد درآمد عملیاتی می‌رسد که از حاشیه سود بقیه بخش‌ها کمتر است.

۳- دلیل عنوان شده در مجلس برای موافقت با افزایش ۲ درصد بر حق دریافتی دولت، همین میزان سود خالص اپراتورها است که امیدواریم اصلاح شود.

۴- سود اپراتورهای سیار در طول چند سال گذشته تحت تاثیر نوسانات نرخ ارز و افزایش شدید هزینه‌های ارزی این شرکت‌ها و از سوی دیگر عدم افزایش تعرفه‌ها کاهش قابل ملاحظه‌ای داشته است.

۵- هرگونه افزایش هزینه‌های این اپراتورها از محل افزایش حق دولت در شرایط فعلی، موجب کاهش امکان سرمایه‌گذاری این شرکت‌ها در به‌روزرسانی زیرساخت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری موردنیاز به ویژه در مناطق با بازدهی کمتر اقتصادی و در نتیجه کاهش کیفیت خدمات در این مناطق خواهد شد.

در پایان، ضمن تشکر از حساسیت نمایندگان محترم و توجه ویژه آنها به توسعه زیرساخت‌های ارتباطی و توسعه شبکه پهن باند ثابت مبتنی بر فیبرنوری، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به عنوان نماینده وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، این آمادگی را دارد تا برنامه دولت برای توسعه این زیرساخت‌ها بدون تحمیل هزینه‌های مضاعف بر اقشار آسیب‌پذیر و توسعه متوازن خدمات پرسرعت ثابت در اقصی نقاط کشور را جهت تصمیم‌گیری دقیق‌تر نمایندگان محترم در اختیار مجلس محترم قرار دهد.