آیین‌نامه‌ها باید به نفع شرکت‌های خلاق اصلاح شود

ابوالفضل ابوترابی با تاکید بر اینکه باید قانون به حمایت از شرکت‌های خلاق اهتمام بورزد، ادامه داد: بزرگ‌ترین مانع برای شرکت‌های خلاق، مباحث بودجه‌ای نیست بلکه باید با حمایت‌های معنوی سبب این شویم تا محصولات‌شان را در داخل کشور عرضه و به فروش برسانند و علاوه بر آن، دستگاه‌ها و سازمان‌ها را برای خرید و استفاده از محصولات این شرکت‌ها ترغیب و تشویق کنیم. این عضو قوه مقننه، درباره اهمیت حمایت از شرکت‌های خلاق گفت: آینده کشور وابسته به شرکت‌های خلاق و دانش‌بنیان است؛ ما می‌توانیم ره صدساله را با بهره‌گیری از ظرفیت این شرکت‌ها طی ۱۰ سال طی کنیم.  وی به سخنان مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود: می‌توانیم با یک جهش، کشور را به مرحله بسیار بالاتری برسانیم. قبل از شیوع گسترده کرونا کشور با کمبود ماسک مواجه بود در ایامی هم که کشور به سختی با کرونا درگیر شد شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق بودند که توانستند دستگاه‌های تولید ماسک، کیت‌ تست و زیرساخت‌های خدماتی و دیجیتال را بسازند به نحوی‌که امروز نه تنها مشکل کمبود ماسک نداریم، بلکه واکسن و دستگاه‌های تنفسی نیز توسط این شرکت‌ها تولید و تامین شد.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور عنوان کرد: این راهبری را مقام معظم رهبری انجام دادند که با حمایت از این شرکت‌ها، نقش آنها را در جامعه نمایان ساختند؛ از این پس نیز وظیفه مجلس است که با تصویب قوانین و گنجاندن آنها در بودجه، حمایت خود را نشان داده و امیدی برای ادامه فعالیت‌ آنها ایجاد کند.

وی خاطرنشان کرد: بزرگ‌ترین مانع برای شرکت‌های خلاق، مباحث بودجه‌ای نیست بلکه باید با حمایت‌های معنوی، سبب این شویم تا محصولات‌شان را در داخل کشور عرضه و به فروش برسانند و مانع از ورود کالای مشابه خارجی که گاها به صورت قاچاق وارد کشور می‌شوند، شویم و علاوه بر آن، دستگاه‌ها و سازمان‌ها را برای خرید و استفاده از محصولات این شرکت‌ها ترغیب و تشویق کنیم.

ابوترابی بیان کرد: فرهنگ استفاده از محصولات خارجی در حالی که مشابه داخلی در کشور وجود دارد؛ از بزرگ‌ترین موانع تولید شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق هستند که این ذهنیت همچنان در بین برخی از مسوولان ما نیز وجود دارد که باید ابتدا این موضوع اصلاح شود.