رضا تقی‌پور در این جلسه که بعد از انتشار گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس درباره منافات این طرح با مفادی از قانون اساسی برگزار می‌شد، به این گزارش انتقاد کرد و گفت برخی از اعضای کمیسیون روی طرح جدیدی کار کرده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اند که دیگر در مورد کل فضای‌مجازی نیست؛ بلکه فقط تنظیم‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌گری این حوزه را هدف‌گیری کرده است. تقی‌پور در این جلسه گفت که مرکز پژوهش‌های مجلس روی نسخه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ای نظر داده که از دستور کار کمیسیون خارج شده است. یک نماینده مرکز پژوهش‌ها که در جلسه حضور داشت، گفت: مرکز پژوهش‌ها روی تمام نسخه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های موجود از جمله نسخه وزارت ارتباطات و نسخی از طرح که خود تقی‌پور برای مرکز ارسال کرده نظر داده است.

برخی از نمایندگان کمیسیون مشترک در این جلسه در دفاع از گزارش مرکز پژوهش‌ها و برخی دیگر در نقد آن صحبت کردند. مخالفان گزارش مرکز پژوهش این گزارش را سیاسی خواندند اما نماینده مرکز پژوهش‌ها گفت این مرکز به دور از حاشیه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های سیاسی و با دعوت از متخصصان و کسب‌وکارهای اینترنتی این طرح را بررسی کرده است. نماینده مرکز پژوهش‌های مجلس در کمیسیون در پاسخ به این پرسش که چرا در زمان رئیس قبلی مرکز پژوهش‌ها نظر این مرکز درباره طرح صیانت چیز دیگری بود و الان تغییر کرده، گفت: نظر مرکز پژوهش‌ها درباره طرح صیانت از زمان ریاست زاکانی تا امروز تغییری نکرده اما در دوره قبل تنها یک معاونت جمع‌بندی خود را به‌عنوان نظر مرکز پژوهش‌ها به مجلس ارائه داد.

تقی‌پور و دیگر اعضای هیات‌رئیسه کمیسیون صیانت با رد درخواست مرکز پژوهش‌های مجلس برای فرصت جهت بررسی بیشتر یا ارائه یک طرح جدید اعلام کردند که در جلسات بعدی طرح جدید تنظیم‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌گری فضای‌مجازی را بررسی و روی آن اعمال‌نظر خواهند کرد. با این حال تصویب بررسی طرح جدید به جلسه بعدی کمیسیون ارجاع شد.