در این رویداد، جیسون درولو حدود ۳۰ دقیقه، بینندگان این پخش زنده را با برنامه‌ها و بخش‌های متنوعی که تدارک دیده شده، سرگرم خواهد کرد. به گفته توییتر، کاربران در حین تماشای هر یک از استریم‌‌‌های Live Shopping، می‌توانند کار‌هایی از قبیل جست‌وجو در بنرهای قابل‌‌‌خرید و تب خرید در صفحه پخش زنده را انجام دهند و پست‌‌‌‌هایی را نیز در ارتباط با آنچه مشاهده می‌کنند، در توییتر منتشر کنند. همچنین این امکان برای کاربران فراهم شده تا در طی پخش زنده، کالا را از طریق مرورگر درون‌برنامه‌‌‌ای در وب‌سایت فروشنده مشاهده کنند. این یعنی، کاربر می‌تواند همزمان با شنیدن پخش زنده، کار‌هایی از قبیل تکمیل فرآیند خرید را نیز انجام دهد.

توییتر با انتشار پیامی ‌‌‌اعلام کرد امکان پخش زنده در این پلت‌فرم، به کسب‌‌‌وکارها اجازه می‌دهد تا راحت‌‌‌تر با طرفداران و خریداران خود ارتباط برقرار کنند و تعامل سازنده‌‌‌تری را به‌منظور جذب کاربران تجربه کنند. ویلیام وایت، مدیر ارشد بازاریابی والمارت می‌گوید که این فروشگاه تمرکز خود را روی حوزه جدید پخش‌زنده با قابلیت خرید برای کاربران معطوف کرده است و می‌تواند از طریق توییتر با مشتریان در هر نقطه‌‌‌ای که حضور دارند، ارتباط برقرار کند.

توییتر اعلام کرد که به‌منظور حضوری پررنگ‌‌‌تر در تجارت الکترونیک، به‌زودی این ماژول آزمایشی فروش را برای برندهای بیشتری عرضه خواهد کرد. این ماژول زیر پروفایل هر شرکت نمایش داده می‌شود و می‌توان مجموعه‌‌‌ای از محصولات شرکت را به آن اضافه کرد.  توییتر همچنین اعلام کرد که تست قابلیت Shopping Manager  را به‌زودی آغاز خواهد کرد. این قابلیت برای کمک به فروشندگان به‌منظور مدیریت بهتر نحوه نمایش محصولات در توییتر طراحی شده است. تاکنون پلت‌فرم‌‌هایی همچون فیس‌بوک، تیک‌تاک، یوتیوب و پینترست نیز قابلیت‌‌‌های خرید مشابهی را در فرمت پخش زنده ارائه کرده‌‌‌اند. حال باید منتظر ماند و دید که آیا توییتر می‌تواند ویژگی جدیدی را روی میز بیاورد و حضوری موفق را در این حوزه تجربه کند یا خیر.