به گزارش بیزینس‌اینسایدر، ژانگ همچنین در توییتر خود اعلام کرد اسناد دقیقی درباره نقض احتمالی قوانین جنایی در فیس‌بوک را در اختیار نیروی پلیس قرار داده است. او در مصاحبه با شبکه خبری سی‌ان‌ان اعلام نکرد اسناد را به کدام سازمان مجری قانون داده است. ژانگ در حساب کاربری توییتر خود نیز نوشت: اگر کنگره از من بخواهد که شهادت بدهم، همان‌طور که ۶‌ماه قبل گفتم، من وظیفه مدنی خود را انجام می‌دهم.

دومین افشاگر فیس‌بوک اعلام کرد پس از افشاگری فرانسیس هوگن و پشتیبانی نمایندگان دموکرات و جمهوری‌خواه کنگره برای اقدام علیه فیس‌بوک، او نیز تصمیم گرفته اطلاعات خود را فاش کند. هوگن هفته گذشته درباره ‌ایمنی کودکان در فیس‌بوک در کنگره شهادت داد.

ژانگ در آگوست ۲۰۲۰ میلادی از فیس‌بوک اخراج شد، اما قبل از ترک این شرکت یادداشتی ۷۸۰۰ کلمه‌ای منتشر کرد که در آن اشاره شده بود این شرکت چگونه به رژیم‌ها در سراسر جهان کمک می‌کند تا پلت‌فرمش را دستکاری کنند. او در این یادداشت نوشته بود: من دست‌هایم خونین است.

به گفته ژانگ، دلیل اخراج وی عملکرد ضعیف بوده است. این کارمند سابق علاوه بر انتشار یادداشت در داخل فیس‌بوک، آن را در وب‌سایت شخصی‌اش نیز منتشر کرده بود. او در‌ماه جولای ۲۰۲۱ میلادی در مصاحبه‌ای اعلام کرد فیس‌بوک به سرور میزبان وب‌سایت او شکایت کرده است. پس از آن صفحه وب‌سایت ژانگ حذف شده است.

از سوی دیگر CNBC گزارش کرده است که فرانسیس هوگن، افشاگر فیس‌بوک که چند روز قبل در کنگره آمریکا علیه این شبکه اجتماعی شهادت داد، به‌زودی در اروپا نیز شهادت مشابهی خواهد داد. هوگن قرار است با حضور در پارلمان انگلیس اسناد و شواهد موید ادعاهای خود را ارائه کند. وی که قبلا مدیر محصولات فیس‌بوک بوده، هفته قبل تصریح کرده بود فیس‌بوک شرکتی است که به سود بیشتر از منافع مردم اهمیت می‌دهد و از نمایندگان کنگره خواسته بود برای مقابله با این روند مداخله کنند. به دنبال این افشاگری‌ها، نیک کلگ سخنگوی ارشد فیس‌بوک گفت این شبکه اجتماعی قابلیت‌های تازه‌ای را معرفی می‌کند تا نوجوانان از محتوای مضر دور بمانند.

دولت انگلیس در حال‌حاضر به دنبال وضع قوانین جدیدی است که بر اساس آن کنترل غول‌های دنیای فناوری تشدید خواهد شد تا نظارت و اقدام علیه محتوای غیرقانونی یا مضر به صورت آنلاین تضمین شود. بی‌توجهی به این امر جریمه‌ای معادل ۱۰‌درصد درآمد جهانی سالانه این شرکت‌ها یا ۱۸میلیون پوند (۲۴ میلیون دلار) - هر‌کدام که بیشتر باشد- در پی خواهد داشت.