روابط‌عمومی منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین‌المللی پیام، دکتر نادر ثناگو‌مطلق با اشاره به‌طراحی و پیاده‌سازی اکوسیستم تلفن‌همراه در این منطقه افزود: در قالب اجرایی ساختن این اکوسیستم هم‌اکنون حدود ۱۲ شرکت در زمینه تولید و مونتاژ گوشی‌های تولید تلفن‌های همراه، تجهیزات، تبلت و وسایل‌جانبی آنها در این منطقه، در حال ساخت، تجهیز و بهره‌برداری هستند.

وی اظهار کرد: با راه‌اندازی و استقرار این واحدها در آینده نزدیک شاهد تولید و مونتاژ سالیانه حدود ۱۶ میلیون دستگاه تلفن‌همراه، تبلت و تجهیزات جانبی آنها، تجهیزات مخابراتی، کامپیوتر و مونتاژ لوازم جانبی آن و مودم‌ توسط این شرکت‌ها در منطقه خواهیم بود. وی با بیان اینکه با راه‌اندازی این شرکت‌ها حدود ۸۰۰ شغل ایجاد خواهد شد، ادامه داد: همچنین بنا داریم با هدف توسعه هرچه بیشتر اکوسیستم تلفن‌همراه در منطقه ویژه اقتصادی پیام علاوه بر توسعه زیر‌ساخت‌ها، روند استقرار این شرکت‌ها را نیز تسهیل‌ کنیم که این مهم امروز به‌صورت جدی در منطقه در حال انجام است.

ثناگو‌مطلق با بیان اینکه ظرفیت‌های منطقه با اولویت تولید‌کنندگان گوشی‌های‌همراه هوشمند ایرانی است و در اختیار این شرکت‌ها قرار‌ می‌گیرد خاطرنشان کرد: با توجه به‌رعایت حقوق مردم، هدف ما این است که شرکت‌هایی با استانداردهای بالا در حوزه تولید، توزیع و خدمات پس از فروش در این بخش در منطقه ویژه اقتصادی پیام مستقر شوند.

منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه پیام وابسته به‌وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از ظرفیت‌های مهم اقتصادی و پروازی کشور محسوب می‌شود. فرودگاه پیام البرز در ۲ بخش باری و مسافری خدمات ارائه می‌کند، ضمن اینکه تاکنون حدود ۷۰‌واحد تولیدی و صنعتی در منطقه ویژه اقتصادی پیام مستقر شده است.