طبق گزارشی که در وب‌سایت ۹to۵mac منتشر شده، این نمایشگر اکسترنال با اسم رمز J۳۲۷ شناخته می‌شود و مجهز به پردازنده اختصاصی سری A این شرکت وارد بازار خواهد شد. همچنین در این گزارش آمده که اپل در حال تست این پنل با پردازنده A۱۳ Bionic نیز هست که در آیفون ۱۱ به کار رفته است.

اگر این ادعا درصت باشد، سیستم جدید مک اپل با نمایشگر اکسترنال مجهز به دو پردازنده مبتنی بر معماری ARM در اختیار کاربران خواهد بود. اگرچه قرار است برای این نمایشگر از پردازنده‌های سری A، استفاده شود، اما اپل به احتمال زیاد از پردازنده‌های قدرتمند سری M در مک‌ها خود استفاده می‌کند؛ کاری که پیشتر و درخصوص مدل‌های مک‌بوک‌ایر، مک بوک پرو، مک مینی و آیمک این شرکت مشاهده شد.

البته هنوز مشخص نیست که نحوه عملکرد این پردازنده اختصاصی در نمایشگر چگونه خواهد بود. در حال حاضر، تراشه A۱۳ Bionic نه‌تنها به پردازنده و هسته‌های گرافیکی یکپارچه مجهز است، بلکه از فناوری موتور عصبی نیز برای ارتقای عملکرد پردازشی هوش مصنوعی نیز بهره می‌برد.

از جمله قابلیت‌هایی که می‌توان در این نمایشگر اکسترنال انتظار داشت می‌توان به کنترل و تنظیم بهتر عملکرد نمایشگر و همچنین استفاده از رزولوشن‌های بالاتر و یا فراهم کردن امکان اتصال چندین نمایشگر به یک دستگاه مک اشاره کرد.

از طرفی دیگر، استفاده از نمایشگر مجهز به پردازنده اختصاصی می‌تواند زمینه را برای ورود اپل به بازار پیسی‌های گیمینگ هموار کند. همانند نمایشگرهای گمینگ شرکت‌های AMD با فناوری FreeSync و انویدیا با فناوری G-Sync، محصول اپل نیز می‌تواند به کاربران مک در اجرای بهتر انواع بازی‌ها کمک زیادی کند.از دیگر کاربردهایی که می‌توان برای نمایشگر اکسترنال مجهز به پردازنده اختصاصی عنوان کرد، نزدیک کردن اپل به تحقق رویاهایش در توسعه ایرپلی است. اپل با عرضه مک او اس ۱۲ مانتری، قابلیتی جدید به نام ایرپلی (AirPlay) را به سیستم‌های مک خود اضافه کرد که می‌تواند محتوای گوشی‌های آیفون را روی نمایشگر مک نشان دهد.

حتی به نظر می‌رسد که این امکان نیز برای کاربران فراهم خواهد بود تا بتوانند بدون نیاز به اتصال نمایشگر به سیستم مک، محتوای آی‌فون خود را روی این نمایشگرهای مجهز به پردازنده اختصاصی، ایرپلی کنند.