افت رشد  کلاب‌هاوس

محبوبیت این شبکه اجتماعی صوتی در دوران پاندمی به اوج رسید و با چند مرحله جذب سرمایه، ارزش برآوردی این شرکت به حدود چهار میلیارد دلار رسید.

سخنگوی شرکت تحلیل داده سنسور تاور به بیزینس اینسایدر گفت: در ماه آوریل کلاب‌هاوس حدود ۹۲۲ هزار بار دانلود شد که این رقم در مقایسه با ۷/ ۲ میلیون دانلود ماه افتی ۶۶ درصدی را نشان می‌دهد. گفتنی است تعداد دانلود این اپلیکیشن در ماه فوریه به عدد ۶/ ۹ میلیون رسید. کاهش دانلود این برنامه نشان‌دهنده کند شدن روند رشد این سرویس شبکه اجتماعی است که از زمان راه‌اندازی در یک‌سال گذشته است. بسیاری از کارشناسان این شبکه اجتماعی جدید را یکی از پدیده‌های دره سیلیکون خواندند.

دلایل متعددی ممکن است عامل افول اقبال کاربران به کلاب‌هاوس باشند. برخی می‌گویند این اپلیکیشن که فعلا نسخه iOS آن عرضه شده است، در دوران پاندمی به این دلیل محبوبیت پیدا کرد که بسیاری از افراد تشنه صحبت با دیگران بودند. اکنون که آمار واکسیناسیون در آمریکا و کشورهای دیگر افزایش پیدا کرده است و مردم برای نخستین بار پس از یک مدت طولانی کاهش محدودیت‌های کرونایی را تجربه کرده و از خانه خارج می‌شوند، کلاب‌هاوس ممکن است افول کند. همچنین این حقیقت وجود دارد که رقیبان برجسته‌ای مانند فیس‌بوک، توییتر و اسپاتیفای در تلاش برای رقابت با کلاب‌هاوس، سرویس‌های مشابه را عرضه کرده‌اند. به عنوان مثال توییتر سرویس اسپیسز خود را برای کاربران اندروید و iOS رسما عرضه کرد. کلاب‌هاوس در تلاش برای جذب کاربران بیشتر، هفته گذشته اعلام کرد سرگرم تست نسخه اندرویدی اپلیکیشن خود است.