حیدر محمدی با بیان اینکه سازمان غذا و دارو تاکنون به هیچ موسسه‌ای و هیچ سایت یا اپلیکیشن اینترنتی مجوز توزیع و خرید و فروش دارو را نداده است، گفت: «فعالیت اسنپ در حوزه خرید و فروش و توزیع دارو، تخلف محرز و آشکار است، مگر اینکه یک داروخانه بخواهد مجوز توزیع اینترنتی دارو بگیرد. تاکنون حتی به هیچ داروخانه‌ای مجوز توزیع دارو داده نشده است. در حوزه دارو هنوز قانون‌گذار و سازمان غذا و دارو به‌عنوان مجری قانون نمی‌پذیرد که دارو به‌صورت اینترنتی توزیع شود. این تخلف باعث می‌شود که داروی اشتباه یا غیرمجاز یا دارویی بدون نظارت مسوول فنی به‌دست مردم برسد. سازمان غذا و دارو شکایت و این موسسه متخلف را به دستگاه قضایی معرفی کرده است. البته رسیدگی به این شکایت مدتی طول می‌کشد. اگر دارو از زنجیره قانونی یعنی از شبکه دارویی و داروخانه‌های کشور خارج شود، داروی قاچاق محسوب می‌شود.»

همچنین در نامه‌ای که امیر ناظمی، آن را در پست اینستاگرامی خود منتشر کرده، ذکر شده است که «وب‌سایتی به آدرس snappfood.ir اقدام به فروش انواع کالاهای سلامت‌محور از جمله الکل می‌کند. همچنین نرم‌افزار اسنپ اقدام به انتشار پیامی با مضمونی قریب به نسخه‌پیچی آنلاین کرده و در قسمت پزشک و مشاور نرم‌افزار امکان بارگذاری نسخه جهت تهیه و ارسال از داروخانه را فراهم کرده است. نظر به اینکه تاکنون فعالیت‌های فوق هیچ‌گونه مجوزی را از این سازمان نداشته‌، خواهشمند است دستور فرمایید از ادامه این امر جلوگیری شود و با متخلفان برخورد شود.»

این در حالی است که طبق مصوبه‌ای که در سال ۹۶ در هیات‌وزیران تصویب شده و معاون وزیر ارتباطات آن را منتشر کرده است، وزارت بهداشت و هیچ وزارت‌خانه‌ دیگری صلاحیت مسدودسازی استارت‌آپ‌ها را ندارد و این امر به عهده کارگروهی در معاونت حقوقی ریاست‌جمهوری است. در این مصوبه ذکر شده است که «به‌منظور کاهش موانع کسب‌وکارهای ‌نوپا مبتنی بر فضای مجازی کشور، دستگاه‌های دولتی قبل از شکایت از صاحبان و کارآفرینان کسب‌وکارهای یاد‌شده، در مراجع قضایی و درخواست فیلترینگ‌ها آنها، موضوع را در کارگروهی با مسوولیت معاونت حقوقی رئیس‌جمهوری و عضویت نمایندگان وزارت‌خانه‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات و تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی و معاونت علمی و فناوری رئیس‌جمهور مطرح کنند تا در صورت تایید به مراجع‌قضایی ارجاع شود.»به گفته ناظمی اگر وزارت بهداشت قصد دارد از توزیع داروی تقلبی جلوگیری کند، باید به‌جای درخواست فیلترینگ آنها سریع‌تر آیین‌نامه فعالیت این نوع شرکت‌ها را تدوین کند. او در این‌باره با اشاره به مثالی توضیح می‌دهد: «زمانی‌که تکنولوژی نو وارد می‌شود، سوال جدی از حکمرانی این است که چه بازیگری باید متولی توسعه یا وکیل‌مدافع در نظام حکمرانی سابق این امر نو شود؟ متاسفانه در ایران ما این بازی را به بازیگران سنتی سپردیم.»اعتراض وزارت بهداشت به استارت‌آپ‌ها موضوع جدیدی نیست و در مرداد ماه سال‌جاری با شدت‌گرفتن شیوع بیماری کرونا، وزارت بهداشت انجام تست کرونا در خانه که توسط آزمایشگاه‌ها و تیم‌های استارت‌آپ‌های حوزه سلامت اجرا می‌شد را ممنوع اعلام کرده بود. در حالی‌که اپلیکیشن‌های مشاوره آنلاین پزشکی با پزشکان، روانشناسان و آزمایشگاه‌های دارای صلاحیت و مجوزهای قانونی همکاری می‌کنند. معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان فناوری اطلاعات هم با تاکید بر این موضوع که از ایده‌های نو هیچ پذیرش حداقلی از سوی مسوولان امر صورت نگرفته است، گفته بود که «البته که باید پروتکل‌هایی برای این روند در نظر گرفته شود، اما بستن راه‌حل نیست تا به افزایش و رفاه سلامت عمومی کمک کند. این مساله در توزیع کالای بهداشتی نیز می‌توانست صورت بگیرد که انجام نشد، در حالی‌که می‌شد ماسک و الکل کمیاب را به ازای هر کد‌ملی به مقداری مشخص به مردم داد تا هم مراجعه آنها کمتر شود و هم این بازار کنترل.»