مشکلات پرچمداران جدید اپل

  مشکلات باتری و آنتن‌دهی

یکی از مهم‌ترین مسائلی که کاربران آی‌فون‌های سری ۱۲ با آن مواجهند، مشکلات باتری و آنتن‌دهی این گوشی‌هاست. این شکایت‌ها تنها مربوط به آی‌فون ۱۲ نیست و در هر چهار مدل از گوشی‌های امسال اپل مشاهده شده است. از ماه اکتبر، کاربران در صفحه انجمن آنلاین پشتیبانی وب‌سایت اپل، گله‌هایی را درخصوص طول عمر باتری و خالی شدن سریع شارژ در آی‌فون ۱۲ مطرح می‌کردند. در پیامی‌که توسط یکی از کاربران منتشر شده، آمده است که میزان شارژ باتری در گوشی آی‌فون ۱۲، هر یک ساعت حدود ۴ درصد کم می‌شود. به‌دنبال انتشار این پست، کاربران زیادی نیز از مشاهده این مشکل در گوشی‌های خود خبر دادند و حتی برخی از کاربران عنوان کردند که به‌‌رغم غیرفعال کردن اپلیکیشن‌های بک‌گراند، بازهم شارژ گوشی آنها با سرعت زیادی خالی می‌شود به‌طوری‌که در شب، حدود ۴۰ درصد از شارژ کم می‌شود.

تعدادی از کاربران نیز از اپل خواستند تا از طریق دسترسی از راه دور، وارد گوشی آنها شده و مشکل مذکور را مورد برررسی و عیب‌یابی قرار دهد. به‌نظر می‌رسد که‌ آی‌او‌اس ۱۴، مشکلی را برای باتری برخی از دارندگان گوشی‌های آی‌فون ۱۲ به وجود آورده است. البته این مشکل، در تمامی ‌گوشی‌ها گزارش نشده و تنها برای تعدادی از مدل‌های آی‌فون ۱۲ چنین مساله‌ای پیش آمد.

گزارش دیگری نیز حاکی از آن است که گوشی آی‌فون ۱۲ مینی در حین اتصال به شارژر وایرلس مگ‌سیف نسبت به دیگر مدل‌های گوشی آی‌فون ۱۲، با سرعت کمتری شارژ می‌شود. براساس گزارشی که در وب‌سایت MacRumors منتشر شده، گوشی‌های آی‌فون ۱۲، آی‌فون ۱۲ پرو و آی‌فون پرو پلاس از طریق شارژرهای مگ‌سیف، با سرعت ۱۵ وات شارژ می‌شوند اما این عدد برای گوشی آی‌فون ۱۲ مینی ۱۲ وات عنوان شده است. اگرچه ممکن است این تاخیر در زمان شارژ نسبت به دیگر مدل‌های آی‌فون ۱۲، دلخوری برخی از کاربران این گوشی را به‌دنبال داشته باشد اما با همین سرعت شارژ، بالاتر از سرعت ۵/ ۷ واتی است که در حین استفاده از شارژهای وایرلس Qi به‌دست می‌آید.

اما این تنها مشکل کاربران آی‌فون ۱۲ نبود و تعدادی از دارندگان جدیدترین آی‌فون اپل، اعلام کردند که با مشکل آنتن‌دهی مواجه‌اند. یکی از کاربران در این خصوص نوشت که دست‌کم در ۵۰ درصد از تماس‌های وی از طریق آی‌فون ۱۲ پرو مکس، گوشی به خوبی آنتن نمی‌دهد. وی گفت: نمی‌دانم که مشکل از گوشی من است یا اپراتوری که این گوشی را از آن خریداری کردم یا گوشی شخص مقابل من؟ هنوز مشخص نیست و این مشکل برای چندین نفر رخ داده است.

یکی از دارندگان آی‌فون ۱۲ پرو نیز در همین رابطه عنوان کرد که حدود یک ماه بود که گوشی وی به سختی آنتن می‌داد اما ناگهان و بدون آنکه هیچ اقدامی ‌از طرف وی انجام شود، مشکل برطرف شد.

  مشکلات فیزیکی

در معرفی آی‌فون‌های سری ۱۲ بر استحکام فیزیکی این گوشی‌ها به‌واسطه داشتن شیلد سرامیکی خاص‌مانور زیادی داده شد که البته تست‌های فیزیکی متعددی که توسط سایت‌های نقد و بررسی مختلف انجام شد، صحت این ادعا و استحکام فوق‌العاده این گوشی‌ها را تایید کرد. با این حال برخی کاربران در فروم‌ها و شبکه‌های اجتماعی، به وجود برخی مشکلات فیزیکی و سخت افزاری در این گوشی اشاره کرده‌اند.

مشکلات مربوط به نمایشگر یکی از پرتکرارترین مشکلات ذکر شده از سوی کاربران گوشی‌های آی‌فون سری ۱۲ بوده است که البته براساس گزارش MacRumors، شرکت اپل این مشکلات را تایید کرده است. بسیاری از کاربران این مدل گوشی‌ها به وجود هاله‌ای سبز، خاکستری و گاهی زرد بر صفحه نمایش گوشی‌های خود اشاره کرده‌اند. با این‌حال این شرکت اعلام کرد که مراکز خدماتی اپل از تعمیر فیزیکی گوشی‌های دارای این مشکل خودداری کنند که این امر می‌تواند حاکی از احتمال رفع این مشکل در ارائه به‌روزرسانی‌های جدید سیستم‌عامل این گوشی‌ها باشد.

یکی از کاربران توییتر در توییتی اعلام کرد که در پنل پشتی گوشی وی بدون اینکه ضربه‌ای خورده یا سقوط کرده باشد، ترک بزرگی ایجاد شده است. در گزارشی نیز که توسط بلاگری به نام «لی فنگ» منتشر شد، تصاویری از گوشی‌های آی‌فون ۱۲ موجود در فروشگاه‌های اپل به چشم می‌خوردند که رنگ بدنه آنها در برخی قسمت‌ها دچار پریدگی شده بود. با آنکه به‌نظر می‌رسد این امر به‌دلیل استفاده زیاد مراجعان فروشگاه از این گوشی‌ها باشد، اما این امر برای دوستداران آی‌فون چندان خوشایند نیست.

تعداد زیادی از کاربران آی‌فون ۱۲ مینی نیز اعلام کرده‌اند که نمایشگر گوشی آنها در حالت قفل، به لمس نمایشگر پاسخ نمی‌دهد و این امر باعث می‌شود که نتوانند از دوربین و برخی دیگر امکانات عمومی این گوشی در حالت قفل صفحه نمایش استفاده کنند. برخی دیگر از کاربران این گوشی نیز اعلام کرده‌اند که هنگام اتصال هدفون به گوشی، قطعی صدا و نویز را تجربه کرده‌اند که به‌نظر می‌رسد این مشکل ناشی از عدم اتصال صحیح از طریق بلوتوث گوشی و بروز مشکل همگام‌سازی هدفون با گوشی است.

  مشکلات نرم‌افزاری

یکی از رایج‌ترین مشکلات نرم‌افزاری که کاربران آی‌فون‌های سری ۱۲ به کرات به آن اشاره کرده‌اند، مشکلات پیام‌رسانی در اپلیکیشن messages است. موارد مطرح شده در این مورد، طیف وسیعی از مشکلات پیام‌رسانی، از مشکل در ارسال و دریافت پیام‌ها یا عدم دریافت برخی نوتیفیکیشن‌ها تا نرسیدن برخی پیام‌ها در چت‌های گروهی را شامل می‌شود. هرچند این مشکل در برخی مدل‌های قدیمی‌تر این گوشی‌ها نیز مشاهده شده است.با آنکه اپل هنوز به برخی از این مشکلات واکنشی نشان نداده است، به‌نظر می‌رسد بسیاری از این باگ‌ها در به‌روزرسانی‌های بعدی ios برطرف شوند.