گزارش جدید شرکت گارتنر نشان می‌دهد در سه ماه سوم سال‌جاری میلادی، شیائومی در حوزه فروش موبایل جایگاه اپل را از آن خود کرده است. این برند توانسته در تابستان ۲۰۲۰ تعداد ۴/ ۴۴ میلیون دستگاه گوشی بفروشد و ۱/ ۱۲ درصد از سهم بازار را در اختیار بگیرد. این درحالی است که این شرکت سال گذشته در همین سه ماه ۹/ ۳۲ میلیون موبایل فروخته بود و ۵/ ۸ درصد از سهم بازار را در اختیار داشت.

اپل در سومین سه ماهه سال‌جاری میلادی 6/ 40 میلیون موبایل فروخته که اندکی کمتر از آمار ۲۰۱۹ این شرکت است. این شرکت 1/ 11 درصد از بازار موبایل جهانی را در اختیار دارد. جایگاه صدر فهرست بزرگ‌ترین فروشنده موبایل جهان به سامسونگ تعلق دارد. این شرکت کره‌ای در سومین سه ماه سال ۲۰۲۰ میلادی 8/ 80 میلیون دستگاه فروخته و ۲۲ درصد بازار جهانی موبایل را در اختیار دارد. 

از سوی دیگر میزان فروش هوآوی در این سه ماه با کاهش روبه‌رو شد و 8/ 51 میلیون دستگاه موبایل فروخت. حال آنکه این شاخص در سه ماه سوم سال ۲۰۱۹ میلادی 8/ 65 بود. البته با توجه به تحریم‌های آمریکا این امر چندان تعجب‌برانگیز نیست.

در کنار این موارد گارتنر در گزارش خود اشاره می‌کند بازار جهانی موبایل در سه ماه سوم سال ۲۰۲۰ نسبت به ماه‌های قبل بهبود یافته است. هرچند میزان فروش همچنان 7/ 5 درصد کمتر از آمار مربوط به همین بازه در ۲۰۱۹ میلادی است، اما در مقایسه سالانه نسبت به کاهش‌های ثبت شده سه ماه اول و دوم ۲۰۲۰ کمتر است.