«پتال سرچ»، موتور جست‌وجوی اختصاصی هوآوی

درحال‌حاضر امکان جست‌وجوی اخبار، تصاویر، ویدئو، فروشگاه‌ها و اطلاعات پروازها برای کاربران «پتال سرچ» فراهم شده است. هوآوی مانند سایر ارائه‌دهندگان موتور جست‌وجو، برای نمایش نتایج بهتر جست‌وجو با سایر شرکت‌ها همکاری دارد. این موارد شامل به‌روزرسانی‌های مستقیم از معتبرترین منابعی است که در آن منطقه جفرافیایی، بهترین توان جست‌وجو را دارند. برای ارائه اطلاعات صحیح و به‌روز از مشاغل محلی، هوآوی با شرکای منطقه‌ای و محلی بسیاری همکاری کرده است. درحال‌حاضر هوآوی برای یافتن نتایج در کشورهای ترکیه و اسپانیا از موتور جست‌وجوگر اختصاصی خود استفاده می‌کند و می‌تواند در بخش جست‌وجو روی موبایل با سرویس‌های جهانی مانند Bing و Google رقابت کند. درحال‌حاضر «پتال سرچ» برای نمایش نتایج تا حد زیادی به موتورهای جست‌وجوگر کشورهای دیگر نیز وابسته است؛ اما هوآوی قصد دارد به مرور، ارائه خدمات اختصاصی خود به کاربران را افزایش دهد. زمان مشخصی برای استقلال کامل و نهایی شدن جست‌وجوگر پتال سرچ اعلام نشده، اما تیم هوآوی کیفیت را در این پروژه در اولویت قرار داده است و تا آماده شدن کامل «پتال سرچ»، از کمک جست‌وجوگرهای دیگر نیز بهره خواهد برد.

درحال‌حاضر جست‌وجوگر «پتال سرچ» در قسمت‌هایی از رابط کاربری EMUI هوآوی نیز ترکیب شده است. به‌طور مثال در رابط کاربری EMUI ۱۱ با پایین کشیدن صفحه نمایش می‌توان به قسمت جست‌وجو دسترسی پیدا کرد که از نتایج پتال سرچ استفاده کرده و دیگر نیازی به مراجعه به «ویجت» (Widget) یا خود برنامه «پتال سرچ» نیست. هوآوی قصد دارد در آینده، نتایج جست‌وجوی دستیار صوتی Celia را نیز به پتال سرچ متصل کند.

تنها چهار ماه از شروع به کار موتور جست‌وجوی Petal می‌گذرد، اما پیشرفت سریع آن، نویددهنده‌ آینده روشنی برای این سرویس هوآوی است.