یونگ لیو، رئیس هیات‌مدیره «هون‌هآی‌پرسیژن اینداستری» که به فاکسکان معروف است، اعلام کرد این شرکت در خارج از چین که پایگاه اصلی تولید دستگاه‌هایی مانند گوشی آی‌فون و رایانه‌های شخصی دل و نینتندو سوئیچ است، به تدریج ظرفیت تولید بیشتری اضافه خواهد کرد. سهم تولید در خارج از چین اکنون ۳۰ درصد در مقایسه با ۲۵ درصد در ژوئن گذشته است.

رئیس فاکسکان در زمان اعلام نتایج مالی شرکتش به خبرنگاران گفت: این ظرفیت با اقدام این شرکت برای انتقال تولید بیشتر به جنوب شرقی آسیا و سایر مناطق برای اجتناب از روبه‌رو شدن با افزایش تعرفه‌های آمریکا علیه کالاهای ساخت چین، افزایش پیدا خواهد کرد.

لیو گفت: مهم نیست هند، جنوب شرقی آسیا یا آمریکا باشد، یک اکوسیستم تولید در هر منطقه وجود خواهد داشت و اگرچه چین همچنان نقش مهمی در امپراتوری تولید فاکسکان ایفا می‌کند اما روزهای این کشور به‌عنوان کارخانه جهان به پایان رسیده است.

تشدید تنش‌های تجاری میان واشنگتن و پکن تولیدکنندگان دستگاه را واداشته پایگاه تولید خود را متنوع کنند و لیو سال گذشته اعلام کرد آی‌فون که ارزشمندترین محصول اپل است در صورت لزوم می‌تواند خارج از چین تولید شود. این دو کشور به مذاکرات تجاری ادامه می‌دهند اما اظهارات رئیس فاکسکان نشان می‌دهد زنجیره تامین دستگاه‌های الکترونیکی که در چین متمرکز شده بود در بلندمدت به نقاط دیگر پخش خواهد شد.

این شرکت تایوانی درآمد خالص بهتر از حد انتظار ۷۷۸ میلیون دلار را برای سه ماه منتهی به ژوئن اعلام کرد که به کمک تقاضای فزاینده برای آی‌پد و مک‌بوک حاصل شد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، فاکسکان در حال متحول کردن فعالیت‌های چین‌محور خود است و یکی از شرکای مونتاژ اپل است که قصد دارد فعالیت‌هایش را در هند توسعه دهد و با این اقدام به گسترش حضور سازنده آی‌فون در این کشور که 3/ 1 میلیارد نفر جمعیت دارد و خارج کردن بخشی از زنجیره تامین این شرکت آمریکایی از چین کمک می‌کند.