حمله به توییتر و پرواز بیت‌کوین

در پی این اتفاق چانگپنگ ژائو، مدیرعامل صرافی باینسس نیز گفته بود که بار مثبت این حمله برای ارزهای دیجیتال بیشتر از بار منفی‌اش بوده است. او معتقد است پلت‌فرم‌های اینترنتی و اجتماعی باید ساختار خود را بازسازی کنند، چرا که اینها دیگر فقط برای سلفی گرفتن نیستند و انتقال ارزش نیز یکی از کاربردهای اساسی آنها است. بعد از گذشت چند روز از ماجرا، شیب صعودی نمودار بیت‌کوین بر این فرضیه‌ها تا حدودی مهر تایید زد. بیت‌کوین خودش را به مرز ۹۶۰۰ دلار رساند و پیش‌بینی‌ ۱۰هزار دلاری شدنش را نیز در ذهن‌ها ایجاد کرد.

اما پرواز بیت‌کوین تنها به شیب صعودی‌اش ختم نمی‌شود، کوین‌دسک یکی از شعب دادگاه فدرال آمریکا، روز جمعه اعلام کرده است که طبق قانون نقل‌وانتقال پول، بیت‌کوین در ایالت واشنگتن به‌عنوان یک پول به ‌رسمیت شناخته خواهد شد. بریل هاول، قاضی ارشد دادگاه فدرال در حکم خود نوشت: پول یعنی یک ابزار معامله، روش پرداخت یا ذخیره ارزش. بیت‌کوین [همه] این چیزهاست. البته نیراج آگراوال، مسوول بخش ارتباطات کوین‌سنتر گفته است: حکم دادگاه یعنی بیت‌کوین از ‌نظر کسب مجوزهای حوزه نقل‌وانتقالات بانکی، به‌عنوان یک پول در واشنگتن شناخته می‌شود، نه بیشتر.

در روزهای اخیر خبرهای دیگری هم در حمایت از بیت‌کوین منتشر شد که از جمله آنها می‌توان به حمایت گری کاسپارف، شطرنج‌باز مطرح جهان اشاره کرد؛ او در گفت‌وگویی با مجله فوربس گفته است که محبوبیت در رشد پیوسته بیت‌کوین، دیگر ارزهای دیجیتال و بلاکچین اجتناب‌ناپذیر است، چون این پاسخی به انتقال قدرت از افراد به دولت‌ها یا دیگر نهادهایی که بدون رضایت ما به حریم خصوصی‌مان دست‌اندازی می‌کنند، است. گری کاسپارف، سال‌ها قبل به مصاف ابرکامپیوتر شطرنج‌باز شرکت آی‌بی‌ام به نام دیپ‌ بلو رفته بود. در این میان البته برخی از تحلیل‌گران نیز علت رشد اخیر قیمت بیت‌کوین را همبستگی آن با قیمت طلا و برخی دیگر دلایل سیاسی و ... می‌دانند.