وی افزود: این تغییر قیمت برپایه ماده ۴ قانون تاسیس شرکت مخابرات ایران اجرا می‌شود و از ماه آینده در قبوض صورت‌حساب مشترکان مخابرات محاسبه خواهد شد.

به گفته بیدخام، براساس این ماده، تعرفه خدمات مخابراتی، سپرده، ودیعه، حق اشتراک، اضافه مکالمات و هزینه تغییر مکان وسایل مخابراتی مشترکان از طرف شرکت مخابرات، تهیه و پس از تصویب مجمع عمومی، لازم‌الاجرا است. وی افزود: از این پس مشترکان تلفن ثابت در تهران باید ماهانه مبلغ ۸ هزار تومان بابت حق اشتراک خط خود پرداخت کنند. این رقم تا پیش از این ۲ هزار تومان بوده است. وی با بیان اینکه در تهران حدود ۷ میلیون خط تلفن ثابت وجود دارد و بیشترین تغییر اعمال شده در هزینه اشتراک نیز مربوط به این شهر است، گفت: حق اشتراک مشترکان تلفن ثابت در روستاها تغییری نداشته و همان ۱۰۰ تومان محاسبه خواهد شد. اما مشترکان شهری از این پس باید بابت حق اشتراک مبلغ ۲ هزار تومان، مشترکان مراکز شهرستان‌ها ۲۵۰۰ تومان، مشترکان در مراکز استان‌ها ۴ هزار تومان و در کلان‌شهرها ۵ هزار تومان، پرداخت کنند.

تا پیش از این مخابرات برای حق اشتراک ماهانه بابت هر خط تلفن ثابت، از مشترکان در روستاها ۱۰۰ تومان، در شهرها ماهانه ۷۵۰ تومان، در شهرستان‌ها ۱۰۰۰ تومان، در مراکز استان‌ها غیر از کلان‌شهرها ۱۲۰۰ تومان، در کلان‌شهرها ۱۵۰۰ تومان و در تهران ۲۰۰۰ تومان دریافت می‌کرد.