در رتبه‌بندی این وب‌سایت درباره سرعت دانلود اینترنت موبایل در میان کشورهای مختلف جهان، ایران در رده ۷۹ قرار دارد. این درحالی است که در ژانویه ٢٠٢٠ میلادی سرعت دانلود اینترنت موبایل ایران ۵۳/ ۲۷ مگابیت بر ثانیه بود و ایران در رده ٧٠ فهرست این وب‌سایت قرار داشت. مقایسه این اطلاعات نشان‌دهنده کاهش٩ پله‌ای رده ایران در فهرست مذکور است. این درحالی است که طبق اطلاعات موجود در این وب‌سایت، در مارس ۲۰۲۰ میلادی متوسط سرعت دانلود اینترنت موبایل جهان ۴۷/ ۳۰ مگابیت بر ثانیه و میانگین سرعت آپلود آن ۷۳/ ۱۰ مگابیت برثانیه بوده است.

 صدرنشینان سرعت اینترنت موبایل در جهان

براساس رده‌بندی وب‌سایتSpeedtest پرسرعت‌ترین اینترنت موبایل جهان در ماه مارس در امارات‌متحده‌عربی ارائه شده است. سرعت دانلود اینترنت موبایل این کشور 52/ 83 مگابیت بر ثانیه بوده است. در رده دوم این فهرست کره‌جنوبی با سرعت دانلود اینترنت موبایل 39/ 81 مگابیت بر ثانیه قرار دارد. در رده سوم نیز قطر قراردارد که سرعت دانلود اینترنت موبایل آن 38/ 78 مگابیت بر ثانیه است.

در این میان چین با سرعت دانلود 35/ 73 مگابیت در اینترنت موبایل در رده چهارم قرار گرفته است. پس از چین نیز در رده پنجم کانادا با سرعت دانلود 16/ 73 مگابیت قرار دارد. در رده‌های ۶ تا ۱۰ کشورهایی با بیشترین سرعت دانلود اینترنت موبایل نیز به ترتیب هلند (10/ 72 مگابیت بر ثانیه)، نروژ( 33/ 69 مگابیت بر ثانیه)، بلغارستان(37/ 65 مگابیت بر ثانیه)، استرالیا (98/ 63 مگابیت بر ثانیه) و کرواسی (13/ 55 مگابیت بر ثانیه) قرار دارند.

 رتبه ۱۵۳ اینترنت ثابت در ایران

از سوی دیگر با توجه به اطلاعات موجود در این وب‌سایت در ماه مارس، سرعت دانلود اینترنت ثابت در کشور به‌طور متوسط 10/ 10 مگابیت برثانیه و سرعت آپلود نیز 68/ 5 مگابیت برثانیه بوده است. ایران درفهرست سرعت دانلود اینترنت ثابت در میان کشورهای جهان در رده ۱۵۳ قرار دارد. در ماه ژانویه ٢٠٢٠ ایران در رده ١٢٢ فهرست سرعت اینترنت ثابت کشورهای وب‌سایت اسپیدتست بود.

 سنگاپور رتبه اول اینترنت ثابت

همچنین در ماه گذشته میلادی پرسرعت‌ترین اینترنت ثابت جهان در سنگاپور ارائه شده است. سرعت دانلود اینترنت ثابت این کشور 26/ 197 مگابیت بر ثانیه بوده است. در رده دوم این فهرست نیز هنگ‌کنگ با سرعت دانلود اینترنت ثابت 99/ 168 مگابیت بر ثانیه قرار دارد. در رده‌های سوم و چهارم به ترتیب رومانی (55/ 151 مگابیت بر ثانیه) و تایلند (95/ 149 مگابیت بر ثانیه) قرار دارند. سوئیس نیز با سرعت دانلود اینترنت ثابت 24/ 148 مگابیت بر ثانیه در رده پنجم قرار دارد. در رده‌های ۶ تا ۱۰ فهرست سرعت اینترنت ثابت کشورها به ترتیب موناکو(55/ 138 مگابیت بر ثانیه)، فرانسه (45/ 136 مگابیت بر ثانیه)، ماکائو (73/ 134 مگابیت بر ثانیه)، سوئد (56/ 134 مگابیت بر ثانیه) و دانمارک (13/ 134مگابیت بر ثانیه) قرار دارند.