ارزش شرکت اپل به 17/ 1 تریلیون دلار رسید

شاید یکی از دلایل این امر در تعرفه‌هایی نهفته باشد که در تاریخ ۱۵ دسامبر روی محصولات اپلی که از چین به آمریکا وارد شدند، وضع شده است. این مساله سبب شد تا اهالی کوپرتینو، محصولات خود را ۱۵ درصد گران‌تر به آمریکا وارد کنند. در این میان، برخی از محصولات اپل نیز به‌دنبال وضع این تعرفه‌ها آسیب دیدند؛ به‌طوری‌که اپل به جای افزایش قیمت، سعی کرد تا هزینه‌ها را کاهش دهد.این افزایش خیره‌کننده ارزش سهام اپل در حالی به‌دست آمد که این شرکت اخیرا گزارش عملکرد مالی خود در سه ماه چهارم مالی ۲۰۱۹ را منتشر و با ارائه آمار و ارقام، سرمایه‌گذاران و سهامداران خود را غافلگیر کرد. اپل توانست فراتر از پیش‌بینی‌های وال‌استریت عمل کند و در دو بخش درآمد و سود حاصل از فروش محصولات خود، رقم‌های بالایی را ثبت کند. عملکرد این شرکت در زمینه فروش پوشیدنی‌های هوشمند و همچنین خدمات آنلاین، کاهش فروش آی‌فون را جبران کردند. ارزش سهام اپل از ۳۰ اکتبر تا پانزدهم نوامبر، افزایش ۸ درصدی را تجربه کرد.

افزایش درآمد اپل

محققان به تازگی برآورد و اعلام کرده‌اند که درآمد اپل تا سال ۲۰۲۵ به ۱۱ میلیارد دلار خواهد رسید. به گزارش «ایسنا» به‌تازگی محققان، کارشناسان و تحلیلگران فعال در شرکت جی‌پی‌مورگان پیش‌بینی و اعلام کرده‌اند که راه‌اندازی سرویس پخش آنلاین فیلم و سریال اپل‌تی‌وی پلاس و ارائه سایر سرویس‌های محبوب و پرمخاطب، به احتمال زیاد این امکان را برای شرکت آمریکایی اپل ایجاد خواهد کرد که درآمد سالانه آن تا سال ۲۰۲۵ پنج برابر شده و به مرز ۱۱ میلیارد دلار برسد. مدتی پیش اپل تصمیم گرفت که به منظور رقابت با نتفلیکس، یک سرویس استریم و پخش آنلاین فیلم و سریال تحت عنوان اپل‌تی‌وی پلاس (Apple TV +) راه‌اندازی کند تا علاوه‌بر افزایش درآمدزایی و سودآوری، نظر و توجه خیل عظیمی از کاربران را به سمت و سوی خود جلب کند. براساس گزارش وب‌سایت Cult of Mac، حالا تحلیلگران و محققان شرکت جی‌پی مورگان اخیرا عنوان کرده‌اند که اپل با ارائه این سرویس استریم آنلاین قادر خواهد بود درآمدهای سالانه خود را افزایش دهد و به این ترتیب به رقابت با نتفلیکس، بزرگترین پلت‌فرم سرویس استریم آنلاین محتوای ویدئویی، فیلم و سریال بپردازد.

پیشتازی در اینترنت ۵G

کارشناسان و تحلیلگران فعال در استراتژی آنالتیکس به‌تازگی برآورد و اعلام کرده‌اند که اپل قصد دارد با معرفی و عرضه گوشی‌های هوشمند مجهز به شبکه ۵G، از رقبای خود یعنی شرکت‌های سامسونگ و هوآوی سبقت گرفته و به این ترتیب تبدیل به شرکت پیشگام در توسعه شبکه ۵G شود. براساس گزارش وب‌سایت businessinsider، بنابراین انتظار می‌رود که هر سه مدل گوشی‌های آی‌فون که در سال آینده میلادی معرفی و عرضه خواهند شد، از شبکه ۵G پشتیبانی خواهند کرد. با توجه به افزایش روزافزون محبوبیت فناوری‌های نوین و گسترش تلاش و فعالیت شرکت‌های مختلف تکنولوژی و اپراتورهای بین‌المللی برای برقراری و توسعه زیرساخت‌های لازم برای فناوری نسل پنجم اینترنت ۵G، می‌توان گفت که ماراتن و رقابت تنگاتنگی میان این غول‌های تکنولوژی درگرفته است و هر یک از آنها در تلاشند نخستین اپراتور و شرکت مخابراتی باشند که امکان دسترسی و بهره‌برداری از جدیدترین نسل از اینترنت ۵G را در اختیار کاربرانشان قرار می‌دهند. نسل پنجم شبکه تلفن همراه ۵G، استانداردهای پیشنهادی برای نسل جدید ارتباطات سیار است که پس از نسل چهارم شبکه تلفن همراه فعلی ارائه می‌شود.