وی با بیان اینکه اصلاح اساسنامه صندوق‌های پژوهش و فناوری در دستور کار این کارگروه قرار گرفته است، گفت: این اساسنامه در راستای ارتقای صندوق‌های پژوهش و فناوری به نهادهای مالی، اعتباری و سرمایه‌ای حرفه‌ای بخش خصوصی است؛ همچنین رفع چالش‌های بر سر راه صندوق‌های پژوهش و فناوری در این کارگروه بررسی و مورد تاکید اعضای آن قرار می‌گیرد. وحدت با بیان اینکه مشکلاتی از سوی روسای صندوق پژوهش و فناوری اعلام می‌شود، گفت: مشکلاتی در ارائه وام‌های بانکی، اعتبارسنجی، اعطای مجوز و نظارت و ارزیابی وجود دارد که کارگروه صندوق پژوهش و فناوری در راستای رفع آن هستند.

وحدت با بیان اینکه صندوق‌های پژوهش و فناوری به‌دلیل غیردولتی بودن، چابک و فعال هستند، تاکید کرد: صندوق‌های پژوهش و فناوری در حوزه‌های جغرافیایی سراسر کشور همواره در حال ارائه خدمات هستند و باید در راستای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان استقلال داشته باشند. رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی اختصاص فضا برای صندوق‌های پژوهش و فناوری را گامی دیگر در تقویت عملکرد این صندوق‌ها عنوان کرد و افزود: صندوق‌های پژوهش و فناوری در ۶ ماه امسال عملکرد بسیار متفاوتی داشته و توانسته‌اند صف‌های دریافت تسهیلات از صندوق نوآوری را خلوت کنند؛این در حالی است که صندوق نوآوری با اختصاص خط اعتباری چند برابر سرمایه این صندوق‌ها نشان داده که به‌دنبال توسعه نهادهای مالی غیر‌دولتی است. وی اظهار امیدواری کرد: حضور صندوق‌های پژوهش و فناوری در ساختمان صندوق و برقراری ارتباط با سایر نهادهای مستقر در این فضا به شبکه‌سازی و ارتقای صندوق‌های پژوهش و فناوری منجر شود. در این مراسم رئیس صندوق پژوهش و فناوری خراسان رضوی با اشاره به مشکلات این صندوق‌ها گفت: عدم‌پذیرش ضمانت‌های صندوق پژوهش و فناوری به خصوص از سوی نهادهای دولتی یکی از چالش‌هایی است که در صدد رفع آن هستیم.

رضوی با بیان اینکه همواره در مسیر حرکت این صندوق‌ها چالش‌هایی وجود دارد افزود: ضروری است سیاست‌های کلان به جای اساسنامه نمونه تدوین شود و خدمات غیرمالی مانند آموزش و توانمندسازی شرکت‌ها ارائه شود. همچنین محمدمهدی فریدوند رئیس صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه تهران گفت: صندوق‌های پژوهش و فناوری توانمند بوده و ظرفیت بالایی برای تاثیرگذاری در اکوسیستم فناوری دارند.وی با بیان اینکه این صندوق‌ها ظرفیت‌های خوبی با منابع مالی محدود دارند، گفت: رویکردهای تقویت صندوق‌های پژوهش و فناوری از حیث منابع ضروری است و باید چالش‌ها و مشکلات صندوق‌ها برطرف شود تا با زیرساختی قوی از شرکت‌های دانش‌بنیان در راستای تولید محصولات بر پایه دانش حمایت کنند. فریدوند با تاکید بر تقویت صندوق‌ها در توسعه اکوسیستم فناوری گفت: خوشبختانه رویکرد جدید صندوق نوآوری و شکوفایی در این زمینه خوب بوده است.