به این ترتیب کاربران بلد امکاناتی مانند مشخص کردن محدوده طرح ترافیک در مسیریابی، جست‌وجوی هوشمند و پیشرفته و البته ویژگی نقاط پرمراجعه که در نقشه بلد با اطلاعات و عکس‌های اختصاصی ارائه می‌شوند را در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد. در عین حال بلد با توجه به پوشش کمتر مخابراتی در خارج از شهر تهران و همچنین تمایل بعضی کاربران به کاهش هزینه‌های مصرف اینترنت، ویژگی نقشه آفلاین را هم ارائه کرده است. با این حال اما امکانات بومی همچنان مهم‌ترین ویژگی نقشه بلد است که اتفاقا مدیران آن هم تاکید و تمرکز زیادی بر آن دارند. اطلاع‌رسانی‌های نقاط پرخطر در شرایط بحران مانند سیل فروردین امسال و همچنین همکاری با نمایشگاه‌ها و رویدادها مانند نمایشگاه بین‌المللی کتاب و نمایشگاه الکامپ، از دیگر امکانات بومی بلد برای کاربرانش است که گویا قرار است توسعه بیشتری پیدا کنند.

بلد اما گویا در کنار این امکانات خاص و بومی، تلاش می‌کند با تکنولوژی‌های روز دنیا هم همراه شود. درست به همین دلیل هم مدیران کافه بازار و نقشه بلد اعلام کردند که از سال گذشته استفاده از هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی را در برنامه‌هایشان قرار داده و حتی تیم کاری ویژه‌ای را به آن اختصاص داده‌اند. آرماندهی در این مورد گفت: «ما این کار را با صوت و دستیار صوتی شروع کردیم. این دستیار صوتی که در اپلیکیشن نقشه‌بلد هم به‌کار گرفته شده، در زبان‌های فارسی، ترکی و عربی در دسترس است و به‌زودی زبان کردی را هم ارائه خواهد کرد.» علاوه‌بر اینها، به‌زودی از تکنولوژی واقعیت افزوده در سرویس مسیریابی استفاده خواهد شد تا امکان مسیریابی دقیق‌تر و بهتر برای کاربران بلد فراهم شود. در این مراسم همچنین خودروهای تصویربرداری بلد با دوربین‌هایی در جلو و اطراف هم رونمایی شدند. این خودروها هر روز در مسیرهای از پیش تعیین شده حرکت کرده و از خیابان‌ها و اماکن پرمراجعه تصویربرداری می‌کنند تا اطلاعات بیشتری به نقشه اضافه شود.

در حال‌حاضر ۴۰ درصد از سفرهای روزانه در شهر تهران با استفاده از حمل‌و‌نقل عمومی انجام می‌شود و قرار است در سند توسعه عمومی شهر تهران به ۷۵ درصد برسد. «محمد رازقی» مدیر مسوول حمل‌و‌نقل عمومی نقشه بلد با اشاره به این موضوع، تاکید کرد که این نقشه می‌تواند کمک خوبی در این زمینه باشد. او گفت: «به یاد داشتن تمام خطوط مترو، تاکسی و اتوبوس در کنار مشکلات زیرساختی حمل‌و‌نقل عمومی مانند منظم نبودن برنامه‌های زمانی آنها و همچنین ترافیک در ساعات مختلف شبانه‌روز، مسیریابی و برنامه‌ریزی برای سفرهای شهری را سخت و پیچیده می‌کنند. اما بلد با ارائه امکان مسیریابی ترکیبی برای حمل‌و‌نقل عمومی، به‌صورت مرحله به مرحله و با در نظر گرفتن ترافیک در لحظه می‌تواند کمک خوبی به افزایش کیفیت سفرهای درون شهری و راحتی بیشتر مسافران کند.»

بلد همچنین قرار است به‌زودی با تاکسی‌های اینترنتی هم همکاری کند تا به این ترتیب کاربران بتوانند با انتخاب مبدا و مقصد روی نقشه بلد، در همان‌جا و با مقایسه قیمت‌های تاکسی اینترنتی در آن مسیر، یکی از آنها را انتخاب کنند. طبق اعلام حسام آرماندهی، این امکان تا یک ماه آینده فراهم خواهد شد. او درباره استفاده از سرویس دوچرخه‌های اشتراکی هم گفت: «به‌زودی و در آینده‌ای نزدیک استفاده از دوچرخه‌های اشتراکی به سرویس حمل‌و‌نقل عمومی و مسیریابی ترکیبی بلد اضافه خواهد شد.»