پیش‌بینی تعداد کاربران شبکه‌های اجتماعی در سال ۲۰۲۳

بر این اساس تعداد کاربران شبکه‌های اجتماعی در برخی از کشورهای منتخب جهان در سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۲۳ میلادی شاهد یک روند رو به رشد و افزایش نسبی بوده که این میزان در برخی کشورها نظیر چین، هند و ایالات‌متحده آمریکا قابل‌ملاحظه‌تر بوده است.

براساس این تحقیقات، چین در سال ۲۰۱۸ میلادی، ۵/ ۶۷۳ میلیون کاربر در شبکه‌های اجتماعی مختلف داشته در حالی که کارشناسان و تحلیلگران فعال در موسسه تحقیقاتی و آماری استاتیستا، پیش‌بینی کرده‌اند که این رقم در سال ۲۰۲۳ میلادی به ۸۰۰ میلیون کاربر خواهد رسید. همچنین تعداد کاربران شبکه‌های اجتماعی در هند در سال گذشته میلادی ۱/ ۳۲۶ میلیون کاربر بوده که برآورد می‌شود تا سال ۲۰۲۳ به ۹/ ۴۴۷ میلیون کاربر می‌رسد. این گزارش حاکی است ایالات‌متحده آمریکا در این میان، میزبان ۶/ ۲۴۳ میلیون کاربر در سال ۲۰۱۸ بوده که به نظر می‌رسد تا سال ۲۰۲۳ میلادی این رقم با رشد و افزایش اندکی به ۴/ ۲۵۷ میلیون کاربر خواهد رسید.همچنین در برزیل نیز تعداد کاربران شبکه‌های اجتماعی با تجربه روند افزایشی اندکی، از ۲/ ۹۵ میلیون به ۵/ ۱۱۴ میلیون کاربر می‌رسد.

 با نگاه مختصری به آمار منتشر شده در وب‌سایت statista، می‌توان دریافت که میزان رشد و افزایش تعداد کاربران شبکه‌های اجتماعی در برخی کشورهای پرجمعیت نظیر چین، هند و ایالات‌متحده آمریکا بسیار بیشتر گزارش و پیش‌بینی شده است، این در حالی است که در برخی دیگر از این کشورها نظیر انگلستان، آلمان، فرانسه و کره جنوبی روند صعودی و رو به رشد چندان و قابل توجهی را در میان سال‌های ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۳ میلادی تجربه نخواهند کرد.