گوگل بخش ساعت هوشمند فسیل را خرید

استیسی بور رئیس بخش سیستم عامل محصولات پوشیدنی WearOS گوگل در بیانیه‌ای در این مورد گفته است: تجهیزات پوشیدنی هوشمند سادگی، شخصی‌سازی و مفید بودن را با هم به زندگی افراد آورده‌اند. اطلاعاتی که مردم برای بهبود زندگی خود به آن نیاز دارند. به گفته وی از طریق این معامله گوگل قادر به ایجاد یک دسته محصولی متنوع و در حال رشد از محصولات پوشیدنی خواهد بود.

بر اساس گزارش مجله Wareable نوآوری و احتمالا پتنت که در اختیار شرکت فسیل است و گوگل به همین دلیل تمایل به خرید آن پیدا کرده بسیار جدید است که هنوز در بازار دیده نشده است. بر همین اساس مشخص نیست دقیقا چه بخشی از این نوآوری مورد توجه گوگل است. هرچند ۴۰ میلیون دلار برای گوگل عدد قابل‌توجهی نیست، اما آنچه می‌دانیم این است که حق انحصاری این نوآوری در اختیار شرکت سازنده محصولات پوشیدنی Misfit بود که فسیل آن را در سال ۲۰۱۵ به قیمت ۲۶۰میلیون دلار خرید.بر اساس بیانیه گوگل به نظر می‌رسد فسیل در حال کار روی برخی تکنولوژی‌های مربوط به حوزه بهداشت و سلامت بوده است. در عین حال فسیل سال‌هاست با گوگل رابطه نزدیکی در ساخت محصولات سخت‌افزاری پوشیدنی داشته به خصوص از زمانی که سیستم عامل پوشیدنی گوگل Android Wear نام گرفت. گوگل از همان زمان به دنبال تولیدکننده ساعتی بود که بتواند با اپل در فضای پوشیدنی‌های هوشمند رقابت کند.

فسیل با ساخت ساعت‌های جذاب همواره از رقبای اپل در زمینه محصولات پوشیدنی و ساعت هوشمند محسوب می‌شد. به گفته استیسی بور اگر گوگل آن فناوری را در اختیار داشت نه تنها آن را با فسیل بلکه با سایر شرکایش در اکوسیستم به اشتراک می‌گذاشت و حالا با این معامله این نوآوری به شکل یک محصول به بازار خواهد آمد و طی زمان به نفع همه رشد خواهد کرد.تا آنجا که می‌دانیم فسیل در زمینه تولید ساعت‌های هیبریدی متخصص است. ساعت‌‌هایی که کاملا شبیه ساعت عادی و البته با ظاهری کلاسیک و گران هستند، اما در واقع به شکل هوشمندانه اطلاعات کاربر را ثبت می‌کنند. ساعت‌های هیبریدی همچنین قادر به ارسال هشدار و اعلان به کاربر هستند.