قفلی که در خانه را به پنج روش باز می‌کند

قرار است این قفل هوشمند از ماه آینده رسما در بازار عرضه شود. قفل Secure Pro به یک صفحه کلید مجهز است که هر زمان می‌خواهید پسورد را وارد کنید می‌تواند اعداد را به‌صورت رندوم نمایش دهد. ضمنا هر کلید ورودی روی این کیبورد شامل ۳ عدد می‌شود. بنابراین حتی اگر شخصی شما را هنگام وارد کردن رمز عبور ببیند قادر به تشخیص اینکه دقیقا کدام عدد را انتخاب کرده‌اید نخواهد بود.

باز کردن به پنج روش

البته در کنار این صفحه کلید، روی این دستگاه از یک حسگر اثرانگشت هم استفاده شده و حتی کاربر می‌تواند این قفل را از طریق اپلیکیشن موبایل و حتی دستیار هوشمند باز کند. ضمنا در صورتی که هیچ‌کدام از این روش‌ها موفق نبود، شخص می‌تواند با استفاده از یک کلید فیزیکی عادی درب را باز کند. برای اینکه دیگر افراد بتوانند وارد شوند، اپلیکیشن اختصاصی این قفل یکسری کدهای چند رقمی ورودی تولید می‌کند که اشخاص با وارد کردن آنها می‌توانند داخل شوند. شرکت سازنده اعلام کرده که این کدها به‌صورت آفلاین تولید می‌شوند و هک کردن این رمزها به هیچ وجه امکان پذیر نیست.ویژگی جالب بعدی که در این دیوایس به‌کار گرفته شده، پشتیبانی از دستیار صوتی هوشمند الکسا و گوگل اسیستنت است.

البته شرکت Lockly ادعا کرده که این قفل تا سال آینده از پلت‌فرم HomeKit شرکت اپل هم پشتیبانی خواهد کرد. با اینکه هیچ دستیار صوتی هوشمندی در این دستگاه به‌صورت پیش فرض به‌کار نرفته اما پشتیبانی از ۳ دستیار صوتی هوشمند برتر دنیا نشان می‌دهد که این قفل هوشمند را می‌توان به دیگر وسایل هوشمند منزل متصل و هماهنگ کرد. البته باید این را هم در نظر داشت که ۵ روش برای باز کردن قفل درب منزل به منزله‌ وجود ۵ راه مختلف برای ورود غیرقانونی به منزل شما و سرقت از آنجا هم محسوب می‌شود. البته شرکت Lockly ادعا می‌کند الگوریتم‌های به‌کاررفته در این قفل امن‌ترین الگوریتم‌های قفل هوشمند در دنیا هستند. بنابراین احتمالا سارقان بر خلاف قفل‌های عادی باید چند دقیقه بیشتر صرف باز کردن این قفل هوشمند کنند.