به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت ارتباطات، محمد خوانساری در نشست خبری پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه برگزاری نمایشگاه دستاوردهای پژوهش درباره بومی‌سازی سامانه اندازه‌گیری شدت میدان پرتوهای رادیویی گفت: در این زمینه آزمایش‌ها توسط مراجع مربوطه انجام می‌شود. به نحوی که مرجع تصمیم‌گیری سازمان انرژی اتمی و مرجع فنی نیز سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی است. وی با بیان اینکه نمونه مهندسی این محصول تکمیل شده و آمادگی اعلام فراخوان داریم، افزود: در بهمن ماه فراخوانی اعلام می‌شود تا شرکت‌هایی که توان تولید انبوه سامانه اندازه‌گیری میزان تشعشعات رادیویی را دارند، آمادگی خود را برای تولید اعلام کنند.

نقشه راه بیگ‌دیتا آماده است

رئیس مرکز تحقیقات مخابرات با بیان اینکه در فناوری‌های نوین رصد، پایش و تحلیل روند فناوری انجام می‌شود خاطرنشان کرد: در حوزه ۵G، فناوری زنجیره‌ای بلوکی (بلاک‌چین)، فناوری‌های رادیویی و اینترنت اشیا نقشه راه‌هایی تهیه شده که در بخش‌های مختلف وزارت ارتباطات به‌عنوان برنامه کاری مورد استفاده قرار می‌گیرد.  وی ادامه داد: نقشه راه فناوری «بیگ‌دیتا» نیز آماده شده که الزامات قانونی آن باید تهیه شود و برای این موضوع با سازمان تنظیم مقررات رادیویی در تعامل هستیم تا قوانین داده‌های کلان مورد نیاز را اجرا کنیم.

شعبه مشهد پارک فاوا راه‌اندازی می‌شود

خوانساری درباره کسب‌وکارهای دانش‌بنیان حوزه فاوا خاطرنشان کرد: سال گذشته پارک حوزه فاوا افتتاح شد و امسال در دهه فجر شعبه مشهد این پارک افتتاح می‌شود. برای توسعه شبکه نوآوری و شبکه رشد نیز با جهت‌دهی فعالیت‌های این مراکز در ICT برنامه‌های حمایتی داریم که به زودی اعلام می‌شود. وی با اشاره به وجود ۱۰ آزمایشگاه تخصصی در این پژوهشگاه برای ارزیابی و آزمون محصولات فناورانه و نیز وجود ۶ آزمایشگاه در دانشگاه‌ها برای تایید نمونه گفت: در موضوعات امنیت نیز آزمایشگاه تخصصی برای آزمون تجهیزات کنترل صنعتی وجود دارد که با سازمان فناوری اطلاعات به‌طور مستقیم در ارتباط است و امنیت صنایع آب، پتروشیمی گاز و... را مورد سنجش قرار می‌دهد.