با وجود این، ارسال پیامک برای کسب‌وکارهای مختلف، یکی از راه‌های بعضا آسان و ارزان تبلیغات است و این موضوع باعث شده کسب‌وکارها حتی به خرید چندباره‌ سیم‌کارت‌ روی بیاورند و با شماره‌های شخصی به ارسال پیامک تبلیغاتی اقدام کنند. این کار موجب می‌شود شرایط مسدود کردن شماره‌های شخصی فرآیندی سخت و زمان‌گیر شود و حتی اگر بتوان سرشماره‌های تبلیغاتی را مسدود کرد، این بار شماره‌های شخصی هستند که هر بار پیامکی را ارسال می‌کنند. در این راستا، محمدجواد آذری جهرمی - وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات - پیش از این اظهار کرده بود: با توجه به اینکه پس از شناسایی سرشماره‌های تبلیغاتی، صاحبان کسب‌وکارها به تبلیغ آنها از طریق شماره‌های شخصی روی آورده‌اند؛ یکی از راه‌های جلوگیری از ارسال پیامک‌های تبلیغاتی ناخواسته که حتی بدون شکایت افراد هم صورت‌ می‌گیرد، مسدود کردن شماره‌هایی است که تعداد زیادی پیامک ارسال می‌کنند.

زمانی که افراد با این هدف سیم‌کارت می‌گیرند، رگولاتوری آنها را شناسایی می‌کند، اما از آنجا که گرفتن این سیم‌کارت‌ها در جهت تبلیغات برای افراد منفعت دارد، آنها مرتب این کار را ادامه می‌دهند. از سوی دیگر اما حسین فلاح جوشقانی -رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی- با اشاره به ساماندهی پیامک‌های تبلیغاتی که با شماره‌های شخصی برای مشترکان تلفن همراه ارسال می‌شود، تاکید کرده که با توجه به نیاز به ساماندهی پیامک‌های تبلیغاتی که با شماره‌های شخصی ارسال می‌شوند، ارتقای سامانه ۱۹۵ و راه‌اندازی بخش دریافت شکایات از طریق پیامک ضروری است تا مشترکان تلفن همراه درصورت لزوم بتوانند پیامک تبلیغاتی و شماره ارسال‌کننده را از طریق پیامک به سامانه ۱۹۵ ارسال کنند.

اما رئیس سازمان تنظیم مقررات رادیویی اخیرا با بیان اینکه راهکار سلبی تا حدی جواب می‌دهد اما چاره‌ای جز مدیریت نیست، اظهار کرده است: این کسب‌وکارها، سیم‌کارت ارزان‌قیمت می‌گیرند و تبلیغات می‌کنند که ما نیز برخورد می‌کنیم و آنها را می‌بندیم، اما مطمئنا تا راهکار جایگزین تبلیغات برای آنها موجود نباشد، ادامه خواهند داد. ما به‌عنوان رگولاتوری قاعدتا نمی‌توانیم وارد محتوای این تبلیغات شویم اما براساس فرآیندهایی که وجود دارد، سیم‌کارتی که پیامک یک‌طرفه و بیش از حد می‌فرستد را شناسایی و مسدود می‌کنیم که تا حدود زیادی هم این تبلیغات کنترل شده است.