با وجود این، بازی‌های پلت‌فرم رایانه در ایران همچنان حدود ۷ میلیون کاربر دارند که نیمی از آنان را نوجوانان تشکیل می‌دهند. این میزان از بازیکنان، اغلب به‌طور سنتی متاثر از بازی‌های سبک تیراندازی و دو بازی فوتبالی پر طرفدار هستند. اینکه نزدیک به نیمی از بازیکنان رایانه‌ای، بازی‌های آنلاین نیز انجام می‎دهند، ظرفیت نشر بازی‌های رایانه‌ای آنلاین خارجی، بومی‌سازی این‌گونه بازی‌ها و حتی تولید بازی‌های رایانه‌ای با مخاطبان انبوه را تا حدی نمایان می‌سازد. نکته مهم دیگری که نظرها را جلب می‌کند این است که درصدی از بازیکنانی که روی رایانه خانگی بازی می‌کرده‌اند، برای بازی کردن به استفاده از لپ‌تاپ روی آورده‌اند و این در حالی است که اکثر این افراد، رایانه‌های خانگی را نیز رها نکرده‌اند.

یکی از مهم‌ترین دلایل پسوند «کورسو» در نامگذاری این گزارش این بوده که اگر چه تعداد بازیکنان این پلت‌فرم در مجموع افزایش داشته اما سهم درآمد بازار آن نسبت به دو پلت‌فرم دیگر در کشور روندی کاهشی را طی کرده است. بازار پلت‌فرم موبایل به لطف کانال‌های توزیع دیجیتال و امکان پرداخت آنلاین رونق گرفته، بازار پلت‌فرم کنسول هم به لطف اقبال کم‌نظیر به کنسول خانگی PS۴ و نشکستن قفل بازی‌های آن تا مدت‌ها محملی برای خرید بازی‌های اورجینال بوده است اما متاسفانه بازار پلت‌فرم رایانه در سال‌های اخیر از ویژگی‌های هیچ‌کدام از دو پلت‌فرم اشاره‌شده بهره نبرده و موجب شده است که این پلت‌فرم مفری برای رایگان بازی کردن بازی‌های مشترک با کنسول باشد. از طرفی، ملزومات سخت‌افزاری بازی‌های رایانه‌ای نیز استفاده از این پلت‌فرم را برای مخاطبان بسیاری در کشور محدود کرده است. اگر قائل به شکست نسبی کانال‌های بومی توزیع دیجیتال بازی‌های رایانه‌ای باشیم، به نظر می‌رسد در این شرایط، تنها کورسوی امید بازار این پلت‌فرم در کشور، بازی‌های آنلاین با کاربران انبوه باشد که اخیرا به دلیل موفقیت نسبی یک بازی تیراندازی آنلاین این امیدواری قوت گرفته است.