اولین خبرها درباره احتمال تاخیر در عرضه iPhone Xr در ماه ژوئن منتشر شد. iPhone Xr را در آن زمان به نام iPhone ۹ می‌شناختیم و در اخبار فاش‌شده منتسب به آن به مشکل درز کردن نور از طرف پشت بریدگی حاشیه قسمت بالای پنل نمایش اشاره شده بود. ممکن است تصور کنید این مشکل عامل اصلی تاخیر در عرضه ارزان‌ترین آی‌فون امسال اپل است اما وال استریت ژورنال گزارش تازه‌ای منتشر کرده و مدعی شده است که اپل از تاخیر در عرضه iPhone Xr قصد دیگری دارد. این خبرگزاری معتبر به نقل از برخی منابع آگاه به برنامه‌های تولیدی اپل گزارش کرده است که تاخیر در روند عرضه iPhone Xr درواقع به قیمت آن مربوط می‌شود. برخی تحلیلگران پیش از این پیش‌بینی کردند که iPhone Xr ممکن است به فروشی بیش از دو مدل پیشرفته دیگر دست یابد و این موضوع ظاهرا باعث ایجاد نگرانی در اپل شده است.  به عبارت دیگر اپل نگران است که فروش بالای iPhone Xr موجب کاهش فروش iPhone Xs و iPhone Xs Max به سطح کمتر از انتظارش شود. این غول تکنولوژی به همین خاطر تاریخ عرضه iPhone Xr را به تاخیر انداخته است تا iPhone Xs و iPhone Xs Max در بازار فرصت بیشتری برای فروش داشته باشند.

به نظر می‌رسد سهام اپل هم حالا نسبت به میانگین قیمت فروش آی‌فون‌های این کمپانی واکنش نشان داده است. میانگین فروش آی‌فون‌های اپل در سال ۲۰۱۸ معادل ۷۴۵ دلار بود و انتظار می‌رود تا سال ۲۰۱۹ به ۷۶۵ دلار افزایش یابد چراکه هر سه آی‌فون تازه این سازنده با قیمت بیشتری نسبت به سال گذشته معرفی شده‌اند.  اپل با وادار کردن اولین مشتریان آی‌فون‌های تازه به خرید (iPhone Xs  ۹۹۹ دلار برای نسخه ۶۴ گیگابایتی و ۱۱۴۹ دلار برای نسخه ۲۵۶ گیگابایتی) و (iPhone Xs Max ۱۰۹۹ دلار برای نسخه ۶۴ گیگابایتی و ۱۲۴۹ دلار برای نسخه ۲۵۶ گیگابایتی) در تلاش است تا میانگین قیمت فروش هر واحد آی‌فون خود را پیش از آنکه (iPhone Xr  ۷۴۹ دلار برای نسخه ۶۴ گیگابایتی و ۸۹۹ دلار برای نسخه ۲۵۶ گیگابایتی) روانه بازار شود، افزایش دهد. وال استریت ژورنال پیش‌بینی کرده است که اپل موفق می‌شود با همین رویکرد میانگین فروش هر واحد آی‌فون را در سال ۲۰۱۹ حدودا ۶‌درصد افزایش دهد.

علاوه بر این موضوع گفته می‌شود فروش گوشی‌های مجهز به پنل نمایش OLED سودآورتر است و اپل به همین خاطر عرضه آنها را در اولویت قرار داده است. هزینه تمام شده ساخت برای iPhone Xs و iPhone Xs Max به ترتیب ۳۵۵ و ۳۷۱ دلار گزارش شده در حالی که تحلیلگران معتقدند هزینه ساخت iPhone Xr معادل ۳۳۱ دلار است. گزارش شده که کمپانی اپل تعداد ۳۸ میلیون واحد از iPhone Xr، ۳۲ میلیون iPhone Xs Max و ۱۳ میلیون دستگاه iPhone Xs سفارش داده است.