نحوه بررسی سالم بودن باتری آی‌فون قدیمی شما

ولی به نظر شما مشکل چیست؟ مشکل اصلی اینجاست که اپل فراموش کرد پیش از بروز این مشکلات کاربران خود را مطلع کند و زمانی در این‌باره صحبت کرد که کار از کار گذشته بود و شکایت‌های کاربران در سراسر جهان بلند شده بود. این مشکل دقیقا همان زمانی پیش‌آمد که مدل‌های جدید آی‌فون روانه بازار شد و برخی کاربران به این نتیجه رسیدند که اپل با اقدام مذکور آنها را مجبور کرده است گوشی‌های جدید خریداری کنند. شرکت اپل چند قدم کوچک برای عذرخواهی از کاربران جهانی برداشت که یکی از آنها اضافه کردن قابلیت جدید به بخش باتری در سیستم عامل iOS ۱۱.۳ بود.

این بخش که در آخرین به‌روزرسانی سیستم‌عامل موبایلی اپل در اختیار کاربران جهانی قرار می‌گیرد، به‌گونه‌ای طراحی شده است که به صورت کاملا شفاف به کاربران اعلام می‌کند که باتری گوشی هوشمند آنها تا چه اندازه سالم است و همچنین، گوشی آنها به فرآیند تعویض باتری نیاز دارد یا خیر. با این توضیحات، اگر باتری شما با اخلال مواجه شده باشد، چطور می‌توانید مشکل آن را برطرف کنید؟ برای آنکه از تمام انرژی ذخیره‌شده در باتری گوشی استفاده کنید و دستگاه خاموش نشود چه کاری باید انجام دهید؟ توجه داشته باشید که این اتفاق ممکن است و در اینجا به صورت واضح اعلام شده است که چگونه از صحت باتری آی‌فون قدیمی خود مطلع شوید و انرژی در آن را به خوبی مدیریت کنید تا مشکلی برای شما ایجاد نشود.

۱- منوی «سلامت باتری»

این منو با نام «باتری هلث» در بخش باتری در اپلیکیشن تنظیمات گوشی اضافه شده است. برای دسترسی به آن مراحل زیر را دنبال کنید: Settings>Battery در اینجا شما گزینه جدیدی را با عنوان Battery Health مشاهده می‌کنید. وارد این گزینه شوید.

۲- بررسی سلامت باتری و قابلیت‌های اجرایی

این بخش بسیار ساده طراحی شده است و اطلاعات مفیدی را در اختیار شما قرار می‌دهد. شما به محض ورود به این بخش به سرعت می‌توانید از سلامت باتری خود مطلع شده و همچنین اگر اخلالی در فرآیند ذخیر‌ه‌سازی و مصرف انرژی وجود داشته باشد، به‌راحتی از آن مطلع شوید.

۳- گوشی ضعیف

اگر گوشی هوشمند شما به واسطه اختلالات پیش‌آمده و ضعف باتری با خاموش شدن‌های مکرر روبه‌رو شده است، به‌صورت خودکار گزینه مربوط به رفع نقص باتری فعال می‌شود و پردازش در آن صورت می‌گیرد تا مشکل مربوطه در آینده تکرار نشود. این قابلیت با نام Performance Manager ارائه شده است و شما می‌توانید آن را غیرفعال کنید. به‌خاطر داشته باشید که اگر گوشی هوشمند شما مجددا در آینده خاموش شد، شما باید دوباره به این بخش مراجعه کنید و آن را فعال کنید.

۴- زمان مناسب برای تعویض باتری

اگر میزان سلامت باتری شما در این بخش کمتر از ۸۰ درصد تخمین زده شود و در این سیستم سنجش نتوانید نتیجه مناسب را به‌دست آورید، زمان مناسب برای رفتن به فروشگاه اپل و تعویض باتری فرا رسیده است.