12 ویژگی پنهان آی‌اواس 12

۱. تشخیص پسوردهای مشابه

در آی‌اواس ۱۲ در صورتی که برای اکانت‌های کاربری مختلف از یک پسورد مشابه استفاده کرده باشید، سیستم عامل به شما هشدار ‌می‌دهد. برای بررسی این پسوردها می‌توانید در بخش تنظیمات گزینه Password&Accounts را انتخاب کرده سپس گزینه Website & App Passwords را انتخاب کنید.

۲. اطلاعات بیشتر درخصوص مصرف باتری

گزارش و اطلاعات مصرف و وضعیت باتری در طول این سال‌ها و با معرفی هر نسخه از آی‌اواس با بهبودهای قابل توجهی همراه بوده است. در نسخه ۱۲ آی‌اواس دیتا و جدول‌های بیشتری در زمینه مصرف باتری در اختیار شما قرار داده شده است. این ویژگی‌ها را می‌توانید در بخش تنظیمات و در قسمت باتری مشاهده کنید.

۳. جست‌وجوی مکان‌های به‌خصوص در اپلیکیشن Photos

با عرضه آی‌اواس ۱۲، قابلیت‌های جست‌وجو در اپلیکیشن Photos هم با پیشرفت همراه شده است. بنابراین امکان جست‌وجوی تصاویر با دقت و جزئیات بیشتر امکان‌پذیر است. برای مثال امکان جست‌وجوی مکان‌ مانند کافی شاپ‌ها وجود دارد و نتایج جست‌وجوی شما سریعا روی صفحه ظاهر می‌شوند.

۴. پسوردتان را از دستیار سیری بپرسید

پسورد اکانت نتفلیکس را فراموش کرده‌اید؟ مشکلی نیست. اگر پسورد را روی دستگاه‌تان ذخیره کرده باشید، می‌توانید آن را از سیری بپرسید. البته جای نگرانی نیست چون سیری آن را با صدای بلند اعلام نمی‌کند و تنها آن را روی نمایشگر گوشی نشان می‌دهد. پس با خیال راحت آن را جایی یادداشت و مجددا از آن استفاده کنید.

۵. از گوگل‌مپ روی سرویس «کارپلی» استفاده کنید

تاثیرات آی‌اواس ۱۲ حتی روی خودروی شما هم دیده خواهد شد. اگر خودروی شما از سرویس «کارپلی» پشتیبانی می‌کند پس می‌توانید از اپلیکیشن‌های مسیریابی مختلف روی آن استفاده کنید. بهترین گزینه در این زمینه هم اپلیکیشن گوگل‌مپ شرکت گوگل است.

۶. جست‌وجوی موسیقی با استفاده از متن آنها

اگر موزیکی در ذهنتان در حال پخش شدن است اما نام آن را به یاد نمی‌آورید، می‌توانید به راحتی متن موزیک را در اپل موزیک جست‌وجو کرده و از این طریق موزیک مورد نظرتان را پیدا کنید. البته برای استفاده از این ویژگی باید اشتراک سرویس اپل موزیک را خریداری کرده باشید.

۷. آپدیت‌ها را اتوماتیک دریافت کنید

در نسخه قبلی هم پروسه آپدیت تقریبا اتوماتیک بود اما در نسخه ۱۲ آی‌اواس آپدیت‌های مرتبط با رفع ایراد هم به‌صورت اتوماتیک و بدون نیاز به تایید کاربر انجام می‌شوند. اگر از چنین ویژگی استقبال می‌کنید، به بخش Software Update در تنظیمات دستگاه بروید و آن را فعال کنید.

۸. ویجت اسکرین تایم

مطمئنا شما هم از ویژگی جدید آی‌اواس یعنی «اسکرین تایم» خبر دارید. اما احتمالا شما هم نمی‌دانستید که می‌توانید از این ویژگی به‌عنوان یک ویجت هم استفاده کنید. برای این کار در بخش Today View دکمه سبز رنگ کنار اسکرین تایم را لمس کنید.

۹. اضافه کردن یک چهره دیگر به فیس‌آی‌دی

در آی‌اواس ۱۲ در صورتی که از آی‌فون ۱۰ یا بالاتر استفاده می‌کنید، این امکان وجود دارد که علاوه بر چهره خودتان، چهره یک شخص مورد اعتماد دیگر مثلا دوستتان را هم به فیس‌آی‌دی معرفی کنید. این ویژگی را در بخش Face ID & Passcode می‌توانید استفاده کنید.

۱۰. فعال‌سازی Do Not Disturb در مکان و زمان به‌خصوص

اگر انگشتتان را چند ثانیه روی گزینه Do Not Disturb نگه دارید، می‌توانید این ویژگی را تا زمانی که در یک مکان خاص قرار دارید فعال نگه دارید و پس از خروج از آن محل هم این گزینه به‌صورت اتوماتیک برایتان غیرفعال می‌شود. البته امکان فعال‌سازی این ویژگی در یک بازه زمانی مشخص هم وجود دارد.

۱۱. تبدیل کیبورد به ترک پد

در آی‌اواس ۱۲ امکان تبدیل کیبورد دیوایس به ترک پد هم وجود دارد. در گذشته این ویژگی به تاچ سه‌بعدی نیاز داشت اما در آی‌اواس ۱۲ با نگه داشتن دکمه فاصله (Space) می‌توانید از حالت ترک پد استفاده کنید.

۱۲. استفاده از ویژگی‌های لمسی آی‌فون روی آی‌پد

اگر آی‌اواس ۱۲ را روی آی‌پدتان نصب کرده‌اید، می‌توانید از برخی ویژگی‌ها که تا به‌امروز روی آی‌فون ۱۰ و بالاتر استفاده کرده‌ بودید روی آی‌پدتان هم استفاده کنید. برای مثال با کشیدن دستتان از پایین صفحه به بالا از اپلیکیشن‌ها خارج شده و وارد صفحه هوم شوید یا با کشیدن انگشتتان از گوشه سمت راست بالای صفحه به سمت پایین از گزینه‌های کنترل سنتر استفاده کنید. این ویژگی البته به این دلیل اضافه شده که آی‌پد پروهای جدید اپل هم فاقد حاشیه و دکمه هوم خواهند بود.