اندروید 9 چه زمانی برای گوشی‌های نوکیا منتشر می‌شود؟

شرکت گوگل به‌صورت رسمی از نسخه نهایی سیستم‌عامل اندروید P با نام تجاری Android ۹ Pie رونمایی کرد و حال این به‌روزرسانی در دسترس خریداران گوشی‌های پیکسل قرار گرفته است. پس از گوشی‌های پیکسل، محصولاتی که تحت پروژه «اندروید وان» عرضه شده‌اند؛ آپدیت Android Pie را دریافت خواهند کرد و از آنجا‌که HMD Global در نمایشگاه MWC ۲۰۱۸ تایید کرده بود که تمامی محصولات این شرکت (به جز مدل‌هایی که اندروید Go را اجرا می‌کنند) به پروژه Android One اضافه خواهند شد، انتظار می‌رود تا محصولات نوکیا پیش از گوشی‌های سازندگان دیگر به‌روزرسانی Android ۹ Pie را دریافت کنند.

گوگل نیز به‌تازگی در وبلاگ رسمی خود اعلام کرده است برای تمامی گوشی‌های پروژه Android One و دیگر محصولاتی که نسخه آزمایشی Android ۹ Pie را دریافت کرده‌اند، نسخه نهایی این به‌روزرسانی را تا پیش از پاییز منتشر خواهد کرد. گوشی‌های «اندروید وان» نوکیا که به نسخه جدید سیستم‌عامل اندروید به‌روز خواهند شد، شامل پرچمدار Nokia ۸ Sirocco و مدل‌های میان‌رده نوکیا ۷ پلاس، مدل ۲۰۱۸ نوکیا ۶، نوکیا ۱/ ۶پلاس (Nokia X۶)، نوکیا ۱/ ۵ پلاس (نوکیا X۵)، نوکیا ۱/ ۵، نوکیا ۱/ ۳ و نوکیا ۱/ ۲ است. در میان این مدل‌ها احتمالا نوکیا ۱/ ۷پلاس نسبت به دیگر گوشی‌های HMD Global در بازه زمانی کوتاه‌تری نسخه نهایی سیستم‌عامل اندروید P را دریافت می‌کند، زیرا نسخه‌های آزمایشی این آپدیت برای فبلت Nokia ۷.۱ Plus منتشر شده است.

جدا از گوشی‌های Android One اچ‌ام‌دی گلوبال دیگر مدل‌هایی که این شرکت با برند «نوکیا» عرضه کرده است؛ برای دریافت نسخه جدید سیستم‌عامل اندروید واجد شرایط هستند. سرپرست بخش بازاریابی جهانی HMD Global، دو ماه پیش اعلام کرده بود که به‌روزرسانی Android P برای تمامی گوشی‌های نوکیا از جمله مدل‌های قدیمی یعنی نوکیا ۸، نوکیا ۷، نوکیا ۶، نوکیا ۵ و نوکیا ۳ منتشر می‌شود. البته همان‌طور که در ابتدا گفته شد، گوشی‌های پروژه «اندروید وان» HMD Global برای دریافت این به‌روزرسانی در اولویت قرار دارند.  از جمله قابلیت‌های جدید سیستم‌عامل Android P می‌توان به پشتیبانی این آپدیت از بریدگی بالای نمایشگر (Notch) اشاره کرد؛ ویژگی که امسال به یک روند رایج در طراحی گوشی‌های هوشمند تبدیل شده و شرکت HMD تاکنون دو گوشی Nokia X۵ و Nokia X۶ را با بریدگی بالای نمایشگر ارائه داده است.