جزئیات زیادی پیرامون آی‌فون‌های جدید اپل به‌دست آمده است؛ می‌دانیم آی‌فون‌های ۲۰۱۸ با صفحه‌نمایش ۸/ ۵اینچی OLED (جانشین آی‌فون ۱۰)، نمایشگر ۱/ ۶اینچی LCD (آی‌فون ۹) و نمایشگر ۵/ ۶اینچی OLED (آی‌فون ۱۰ پلاس) عرضه خواهند شد و همچنین جانشین آی‌فون ۱۰ نسبت به نسل قبل، قیمت کمتری دارد. با توجه به گزارش‌های مختلف، انتظار می‌رود آی‌فون ۱۰ جدید اپل با نمایشگر ۸/ ۵ اینچی نزدیک به ۸۰۰ دلار قیمت‌گذاری شود؛ این در حالی است که کوپرتینویی‌ها روی برچسب قیمتی ۱۰۰۰ دلار برای مدل ۵/ ۶اینچی به توافق رسیده‌اند. همچنین مدل ۱/ ۶اینچی که احتمالا آی‌فون ۹ خواهد بود، ممکن است با قیمتی بین ۶۰۰ تا ۷۰۰ دلار عرضه شود. تمامی آی‌فون‌های امسال اپل مانند آی‌فون ۱۰ در بالای نمایشگر خود بریدگی خواهند داشت؛ ضمن اینکه حاشیه پایین نمایشگر از تمامی مدل‌ها حذف شده است. این تغییرات اپل را مجاب کرده تا دکمه فیزیکی Home و به تبعیت از آن سنسور اثرانگشت Touch ID را از گوشی‌های پرچمدار خود حذف کند؛ به‌طوری‌که اکنون انتظار داریم آی‌فون‌های ۲۰۱۸ با سیستم تشخیص چهره سه‌بعدی راهی بازار شوند.

آن‌طور که پیداست، کوپرتینویی‌ها به‌تازگی و به صورت اتفاقی عرضه پرچمداران جدید خود را تایید کرده‌اند. براساس اطلاعات به‌دست آمده توسط Consomac، اپل در اوراسیا چندین شماره مدل را برای آی‌فون‌های جدیدش به ثبت رسانده است و این موضوع تایید می‌کند که در سال ۲۰۱۸ شاهد رونمایی از سه مدل آی‌فون خواهیم بود. شماره مدل‌های به ثبت رسیده عبارتند از: A۱۹۲۰، A۱۹۲۱، A۱۹۸۴، A۲۰۹۷، A۲۰۹۸، A۲۰۹۹، A۲۱۰۱، A۲۱۰۳، A۲۱۰۴، A۲۱۰۵ و A۲۱۰۶. به طور خلاصه می‌توان گفت که این شماره مدل‌ها برای سه گوشی با شناسه A۱۹، A۲۰ و A۲۱ به ثبت رسیده‌اند. در رابطه با اینکه Apple A۲۰ چه گوشی است یا Apple A۱۹ به کدام مدل از آی‌فون‌های امسال اشاره دارد، اطلاعات چندانی نداریم؛ با این‌حال به‌نظر می‌رسد که A۱۹ شناسه آی‌فون ۱/ ۶اینچی اقتصادی اپل و A۲۰ شناسه آی‌فون ۸/ ۵اینچی اولد باشد.

همچنین A۲۱ احتمالا شناسه آی‌فون ۵/ ۶اینچی خواهد بود که بزرگ‌ترین آی‌فون اپل لقب می‌گیرد. ضمنا تمامی آی‌فون‌های جدید اپل سیستم‌عامل iOS ۱۲ را اجرا می‌کنند؛ نسخه نهایی این سیستم‌عامل که فعلا در مرحله آزمایش به سر می‌برد، احتمالا در اوایل پاییز برای صاحبان دیگر آی‌فون‌های اپل نیز منتشر خواهد شد. با توجه به سنت گذشته اپل مبنی بر رونمایی از آی‌فون‌های جدید در ماه سپتامبر، انتظار می‌رود هر سه مدل از آی‌فون‌های ۲۰۱۸ این شرکت در ماه سپتامبر معرفی شوند؛ با وجود گزارش‌های ضد و نقیض مبنی بر تاخیر چندین ماهه در عرضه آی‌فون ۱/ ۶اینچی، احتمالا تمامی مدل‌ها به صورت همزمان تا اواخر ماه سپتامبر به بازار عرضه خواهند شد.