افشای محافظ صفحه‌نمایش Galaxy Note 9؛ آیا طراحی تغییر پیدا می‌کند؟

محافظ صفحه‌نمایش Galaxy Note ۸ در تصاویر جدید به نمایش گذاشته شده است که طراحی پرچمدار آینده سامسونگ را نشان می‌دهد. از آنجایی‌که محافظ صفحه‌نمایش مانند محافظ‌هایی است که در حال‌حاضر برای نمایشگر Galaxy Note ۸ وجود دارد، می‌توان به دو موضوع پی برد؛ اول اینکه Galaxy Note ۹ به نمایشگری هم‌اندازه با نسل قبل مجهز خواهد شد و فاقد بریدگی در بالای نمایشگر است یا اینکه تصاویر به‌دست آمده، جعلی است و هیچ ارتباطی به عضو جدید سری Galaxy Note که در تابستان از آن رونمایی خواهد شد، ندارد! در صورت صحت فرض اول، Galaxy Note ۹ از صفحه‌نمایش ۳/  ۶ اینچی بهره خواهد برد و شایعات گذشته مبنی بر افزایش اندازه نمایشگر به ۴/  ۶ اینچ صحت ندارد. پیرامون پرچمدار جدید سامسونگ، شایعات متفاوتی وجود دارد که از جمله آنها می‌توان به عرضه احتمالی Galaxy Note ۹ با ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی اشاره کرد؛ گفته می‌شود نسخه رده‌بالای پرچمدار جدید سامسونگ، حافظه ذخیره‌سازی مشابه با فبلت Mate RS پورش دیزاین هوآوی خواهد داشت و به هشت گیگابایت رم مجهز شده است.

با این‌حال، نسخه‌هایی که تاکنون از Galaxy Note ۹ در بنچمارک‌های مختلف از جمله GeekBench فاش شده‌اند؛ تنها از شش گیگابایت رم استفاده می‌کنند، به همین جهت ممکن است چنین شایعاتی پیرامون Galaxy Note ۹ مبنی بر افزایش حافظه نسخه گران‌قیمت به ۵۱۲ گیگابایت صحت نداشته باشد! همچنین مدتی پیش اعلام شده بود که سامسونگ احتمالا در تاریخ ۲۹ جولای از گوشی Galaxy Note ۹ رونمایی خواهد کرد؛ هرچند، هیچ دلیلی برای عرضه زودهنگام پرچمدار آینده شرکت کره‌ای اعلام نشده است. گمان می‌رود با عرضه زودهنگام این گوشی، سامسونگ به دنبال بهبود وضعیت فروش گوشی‌های پرچمدار خود باشد زیرا فروش Galaxy S۹ و Galaxy S۹ Plus کمتر از حد انتظار بوده است. با توجه به اطلاعاتی که در دست داریم، Galaxy Note ۹ فاقد پردازنده جدید خواهد بود و با تراشه اگزینوس ۹۸۱۰ یا اسنپ‌دراگون ۸۴۵ کوالکام عرضه خواهد شد؛ گفته می‌شود در ایالات متحده از تراشه ساخت کوالکام استفاده خواهد شد و در سایر بازارها، می‌توانید جانشین Galaxy Note ۸ را با تراشه اگزینوس ۹۸۱۰ خریداری کنید. سامسونگ از هر دو تراشه در گوشی‌های پرچمدار Galaxy S۹ و Galaxy S۹ Plus استفاده کرده بود؛ نسل قبل یعنی Galaxy Note ۸ نیز با پردازنده اگزینوس ۸۸۹۵ و اسنپ‌دراگون ۸۳۵ کوالکام در بازارهای مختلف عرضه شده است.

شرکت کره‌ای پیرامون Galaxy Note ۹ تایید کرده است که پرچمدار نیمه دوم ۲۰۱۸ خود را با نسخه جدید دستیار صوتی بیکسبی عرضه خواهد کرد؛ این نسخه در حال آزمایش است و تا زمان عرضه Galaxy Note ۹ به بازار نهایی خواهد شد. در نسخه جدید بیکسبی، دستیار صوتی سامسونگ عملکرد طبیعی‌تری خواهد داشت و دسترسی به آن ساده‌تر می‌شود؛ بدین شکل که نیازی نیست برای استفاده از بیکسبی، هربار آن‌را با فرمان Hi, Bixby فراخوان کنید. انتظار می‌رود پیشرفت‌هایی در دوربین Galaxy Note ۹ اعمال شده باشد و این مدل، از دوربین دوگانه مانند نسل قبل بهره بگیرد؛ ضمن اینکه شایعه شده است ظرفیت باتری پرچمدار جدید سامسونگ به ۳۸۰۰ میلی‌آمپر ساعت افزایش خواهد یافت.