اپل همچنین قیمت قلم اپل را برای دانش‌آموزان ۸۹ دلار و برای سایر مردم ۹۹ دلار در نظر گرفته است. قبلا گفته می‌شد که قرار است اپل از آی‌پد ۲۵۹ دلاری رونمایی کند که چنین نشد اما قیمت فعلی هم نشان‌دهنده تلاش اپل برای کسب سهم بیشتر از بازار آموزش است. هم‌اکنون قیمت آی‌پد با قلم و کیبورد بالغ بر ۴۵۰دلار می‌شود که از ارزان‌ترین کروم‌بوک گوگل که از قلم پشتیبانی می‌کند هم گران‌تر است. گوگل یک روز قبل از این از تبلتی با سیستم عامل کروم رونمایی کرده است. کروم بوک هم‌اکنون ۶۰ درصد بازار آموزش کشور آمریکا را در اختیار دارد و بعد از آن مایکروسافت و اپل در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

 اپلیکیشن‌ها

معاون بخش محصولات و بازاریابی اپل Greg Joswiak در این جلسه گفت که آی‌پد ۷/ ۹ اینچی پرفروش‌ترین آی‌پد این شرکت است و هم‌اکنون ۲۰۰ هزار اپلیکیشن برای بخش آموزش تولید شده است. اپل تلاش می‌کند با فراهم کردن پشتیبانی از قلم اپل برای آی‌پد جدید فضای بیشتری را در بخش آموزش برای خود ایجاد کند. قلم اپل نخستین بار دو سال قبل عرضه شد اما فقط با مدل گران‌قیمت آی‌پد پرو کار می‌کرد و جداگانه به قیمت ۹۹ دلار فروخته می‌شد. حالا قلم اپل با آی‌پد ارزان‌قیمت هم کار خواهد کرد. اپل همچنین اعلام کرد که اپلیکیشن‌های iWork مانند Pages، Numbers و Keynote را برای پشتیبانی از قلم خود بهینه خواهد کرد. همچنین معلمان نیز قادر خواهند بود به‌زودی از طریق کامپیوترهای مک کتاب‌های دیجیتالی برای کلاس‌های خود تولید کنند. اپل همچنین سرویس Schoolwork را برای معلمان معرفی کرده که برای کار آنها با دانش‌آموزان است. این سرویس رقیب نرم‌افزار Classroom گوگل است. اپل در کنار این از اپلیکیشن‌ واقعیت مجازی Froggipedia هم رونمایی کرد که به دانش‌آموزان اجازه می‌دهد مثلا با استفاده از قلم اپل یک قورباغه را به‌طور مجازی تشریح کنند. اپل همچنین از قلم و کیبورد مخصوص لاجیتک برای آی‌پد خبر داده که با قیمت پایین‌تر تابستان امسال عرضه می‌شود. اپل همچنین فضای رایگان iCloud مخصوص دانش‌آموزان را از ۵گیگابایت به ۲۰۰ گیگابایت ارتقا داده است.

 قلم کرایون لاجیتک برای آی‌پد جدید

اپل بعد از ظهر روز سه‌شنبه ۷ فروردین یک آی‌پد جدید ارزان برای دانش‌آموزان - و البته بقیه افراد - معرفی کرد. این آی‌پد جدید اما از قلم اپل پشتیبانی می‌کند - تا پیش از این فقط آی‌پد پرو از قلم اپل پشتیبانی می‌کرد- و اپل برای کمک به دانش‌آموزان یک قلم جدید ساخت شرکت لاجیتک به نام کرایون (Crayon) را معرفی کرده است. این قلم جدید آی‌پد ۴۹ دلار قیمت دارد. قیمت قلم خود اپل ۹۹ دلار است. اپل همچنین یک کیبورد ساخت لاجیتک را (که هم کیس است و هم کیبورد) با قیمت ۹۹ دلار معرفی کرده است. هم قلم و هم کیبورد لاجیتک تابستان امسال به بازار عرضه می‌شود و نکته اینکه این دو محصول لاجیتک فقط از طریق کانال فروش به دانش‌آموزان عرضه می‌شود و به صورت عموم عرضه نمی‌شود. آی‌پد‌های جدید ۷/ ۹ اینچی اپل برای دانش‌آموزان ۲۹۹ دلار و با پردازنده A۱۰ Fusion (نسخه عمومی این آی‌پد به همراه یک قلم اپل با قیمت ۳۲۹ دلار عرضه می‌شود) به بازار خواهد آمد.