تنها چالش تعرفه جدید مربوط به کاربران کم‌مصرف است

محمدجواد آذری‌جهرمی در حاشیه جشن انقلاب دانشگاه شهید بهشتی درباره تعرفه‌های جدید بسته‌های اینترنت حجمی به «دنیای اقتصاد» گفت: مصوبه ۲۶۶ که تغییر نکرده و مصوبه جدیدی هم نیامده است. منتها شرکت‌ها در بیان سقف مصرف ترافیک داخلی را ملاک قرار داده بودند و این باعث گمراه شدن مشتریان می‌شد. بر این اساس تغییراتی که وجود دارد، مبتنی بر این موضوع بوده است چرا که مصوبه جدیدی وجود نداشته است. با این حال، اشکالی در مصوبه وجود داشت که مربوط به مشتریان کم‌مصرف بود که سرعت بالا می‌خواستند، این تعرفه‌های جدید برای آنها راضی‌کننده نبود.

وی با رد نارضایتی کاربران پرمصرف از تعرفه‌های جدید، بیان کرد: امروز در یزد و در مرکز تماسی که برای شرکت‌های  FCP (ارتباطات ثابت) راه افتاده بود، در مورد وضعیت تعرفه سوال کردم که آنها نیز ارزیابی ما را داشتند که بیش از ۶۰درصد کسانی که تماس می‌گیرند از سطح تعرفه‌ها راضی هستند. اما مشترکان کم‌مصرف‌ اعتراض دارند. آن هم به دلیل پیاده‌سازی استراتژی مدل اقتصادی است که تا فروردین طبیعتا اصلاح خواهد شد. اگر شرکتی در ارائه این موضوع تخلف کند، طبیعتا سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی باید با آن برخورد کند.

وزیر درباره افشای اطلاعات مشترکان موبایل و ارسال پیام‌های تبلیغاتی به آنها اظهار کرد: مساله این بود که از بانک‌های مختلف، اطلاعات مشترکان برداشته می‌شد و به منظور تبلیغات مورد استفاده قرار می‌گرفت. بر این اساس، سازمان تنظیم مقررات موظف به پیگیری مساله مذکور و نظارت بر اپراتورها شد. گزارش‌های مختلف در این زمینه نشان داد بخشی از تخلفات نیز در دفاتری غیر از اپراتورها مانند دفاتر خدمات شهری یا مراکز فروشگاهی رخ می‌داد، به‌طوری که شماره تلفن افراد به اضافه اطلاعات شخصی آنها در بانک اطلاعات این دفاتر تجمیع می‌شد.البته در خود اپراتورها نیز درز اطلاعات رخ می‌داد. در راستای حفظ حریم خصوصی مشترکان، در اوایل اسفند ماه چند لایحه قانونی به‌عنوان زیرساخت‌های حقوقی فضای مجازی و برای حفاظت از حریم خصوصی و حکمرانی داده و... رونمایی می‌شود.