خرید Salesforce

مایکروسافت و اوراکل هر دو به دنبال سرعت بخشیدن به خدمات ابری خود هستند. برخی کارشناسان بر این باورند که برای تسلط بر بازار SaaS، گزینه‌ای بهتر از Salesforce نیست. از سوی دیگر، هم مایکروسافت و هم اوراکل آن قدر تمکن مالی دارند که بتوانند از پس خرید این شرکت بزرگ بربیایند.

 افشای انبوه اطلاعات توسط کاربران

ما پیشتر شاهد افشای اطلاعات آژانس امنیت ملی آمریکا و دیگر نهادهای مهم بوده‌ایم. هر چند این افشاگری‌ها، هیچ آسیب جدی به بار نیاورده است؛ ولی برخی می‌گویند که در سال ۲۰۱۸، احتمالا به خاطر برخی اشتباه‌های انسانی و نه شیطنت هکرها، افشای انفجارگونه اطلاعات را شاهد خواهیم بود.

 دسته‌‌بندی‌های بیشتر ابر

امروزه در اکوسیستم ابر ما با سه فرمول مختلف شامل آمیخته (ترکیبی)، عمومی و خصوصی روبه‌رو هستیم. هر چند این موضوع بعضا باعث سردرگمی کسب‌وکارها و شرکت‌ها شده ولی در سال جدید، احتمالا دسته‌ها و اصطلاحات دیگری به آن افزوده خواهد شد؛ مثل ساختارهای مجازی شده (Virtualized).

 ظهور شرکت‌های ابری غیرآمریکایی

سال ۲۰۱۸ را پایان یکه‌تازی شرکت‌های ابری آمریکایی می‌دانند. در واقع اگر چه اکثر قریب به اتفاق کمپانی‌های سرشناس ابری، در آمریکا مستقر هستند، ولی به مرور زمان، شرکت‌های واقع در خارج از آمریکا نیز توانایی‌های خود را برای ارائه خدمات خوب ابری به رخ کشیده‌اند که از آن جمله می‌توان به علی بابا در چین اشاره کرد. برخی تحلیل‌ها نشان می‌دهد که علی بابا بیش از گوگل، از محل ارائه خدمات IaaS درآمد کسب می‌کند.