مسوولان پاناسونیک اعلام کرده‌اند که پاناسونیک با همکاری شرکت‌های چینی فعال در این زمینه تصمیم گرفته است به مقابله با آلودگی هوا، تنفس هوای ناسالم و در نتیجه بیماری‌‌های ریوی و تنفسی شهروندان در شهرهای آلوده جهان بپردازد. طبق نتایج آخرین پژوهش‌ها و تحقیقات صورت‌گرفته جهانی، کیفیت ناسالم هوا و بیماری‌های مختلف به‌ویژه بیماری ریوی و تنفسی ارتباط مستقیمی باهم دارند. به همین خاطر شرکت‌های تکنولوژی بسیاری مانند پاناسونیک تصمیم گرفته‌اند که با استفاده و بهره‌مندی از دانش تخصصی و فناوری‌های خود به تامین و ارتقای سطح سلامت و بهداشت شهروندان کمک کنند.

بر‌اساس این نتایج و همچنین گزارش‌های منتشر‌شده از سوی سازمان سلامت جهانی، بالغ بر یک میلیارد نفر در جهان هوای کاملا آلوده و ناسالم را تنفس و وارد ریه‌های خود می‌کنند که همین امر باعث می‌شود در معرض بیماری خطرناک و لاعلاج بسیاری قرار گیرند. پاناسونیک با انتشار پستی اعلام کرد که قابلیت و فناوری جدیدی را به دستگاه تصفیه هوای خانگی خود افزوده است که قادر است علاوه بر اکسیژن‌سازی و تصفیه هوای آلوده موجود در محل زندگی، به کاربران این امکان را بدهد تا از درجه هوای خانه، میزان رطوبت و خشکی هوا، میزان ذرات گرد و غبار در هوا، درصد وجود آلاینده‌های مختلف در هوا و سایر اطلاعات لازم دیگر اطلاع یابند.

قابلیت جدید دیگری که پاناسونیک از آن خبر داده آن است که این دستگاه تصفیه هوای خانگی از انرژی موجود در گردشی که در فضای خانه در حرکت است، استفاده کرده و آن را تبدیل به هوای تازه و پاک می‌کند و به این ترتیب احساس کسالت، گرفتگی هوا و بو گرفتن هوای داخل خانه را از بین خواهد برد. پاناسونیک نام این قابلیت جدید را «سیستم هوای تازه» نامیده است و از آن به‌عنوان یک پیشرفت بزرگ در عرصه دستگاه‌ها و گجت‌های الکترونیکی خانگی یاد کرده است. کاربران می‌توانند تمام این اطلاعات را روی تبلت یا گوشی هوشمند خود مشاهده، پیگیری و کنترل کنند.