گوگل قبلا طرح‌ها و ترکیبات پیشرفته گوناگونی را همچون اعلان ورود به سیستم و تایید دومرحله‌ای برای حفظ امنیت اکانت یا حساب کاربری گوگل را ارائه می‌داد. اگر موضوع امنیت برای شما اهمیت زیادی دارد؛ این طرح امنیتی برای کسانی که معمولا دارای پتانسیل در معرض قرارگیری حملات آنلاین هستند و باید اکانت‌ها یا حساب‌های کاربری گوگل خود را محافظت بیشتری کنند، بسیار مناسب است.

حتی اگر یک هکر به طریقی، با بهره‌گیری از شیوه فیشینگ پیشرفته یا ارسال جاسوس‌افزار به همراه بدافزار، به پسورد شما دست یابد و اقدام به دستیابی به اکانت یا حساب کاربری شما کند، هرگز در این موضوع موفق نخواهد شد. برای فعال‌سازی این طرح حفاظت پیشرفته گوگل، شما نیازمند استفاده از دو رمز امنیتی فیزیکی هستید که ارائه‌دهنده تایید دومرحله‌ای مبتنی بر سخت‌افزار است و نیاز به استفاده از کدهای امنیتی و محرمانه دارد که توسط پیامک یا ایمیل دریافت نمی‌شود.

با توجه به اطلاعات وب‌سایت پلیس فتا، برای ورود به حساب کاربری گوگل خود از طریق یک کامپیوتر یا لپ‌تاپ نیازمند نصب usb خاصی خواهید بود. در حالی که دسترسی به حساب کاربری از طریق یک گوشی تلفن همراه یا تبلت هم به‌طور مشابه نیازمند بهره‌گیری از قفل سخت‌افزاری فعال‌شده توسط بلوتوث که با گوشی شما سازگار بوده است.

وسایل و ابزار امنیتی گوگل از رمزنویسی کلید عمومی و امضاهای دیجیتالی برای احراز هویت بهره گرفته تا مطمئن شوند واقعا این خود شما هستید که قصد استفاده از اکانت‌تان را دارید و همه هکرها حتی اگر دارای کلید امنیتی شما باشند، به‌طور خودکار مسدود می‌شوند. حفاظت پیشرفته گوگل ارائه‌دهنده سه مشخصه برای حفظ ایمنی حساب کاربری شماست. اولین مشخصه کلید امنیتی فیزیکی است. ایجاد امضا در اکانت شما نیازمند یک کلید امنیتی U۲F است تا از ورود افراد دیگر (حتی با وجود دسترسی به پسورد شما) ممانعت کند.

دومین مشخصه دسترسی‌ و به اشتراک‌گذاری محدود داده‌هاست و با فعال کردن این طرح تنها برای برنامه‌های کاربردی مورد اطمینان گوگل امکان دسترسی به اکانت شما میسر می‌شود.