دوربین نظارتی عجیب Moon

این دوربین شناور که قوانین جاذبه را هم زیر پا می‌گذارد، به صورت اتوماتیک صداها و حرکات فضای اطراف را تشخیص داده و سریعا به سمت آن می‌چرخد، سپس شروع به فیلمبرداری، عکسبرداری یا بروز عکس‌العمل‌های از پیش تعیین شده می‌کند. این دوربین که به ۳ میکروفن و دوربین مجهز شده، برای چت تصویری هم گزینه مناسبی محسوب می‌شود. ضمنا امکان جداسازی دوربین از پایه آن هم وجود دارد. با اتصال دوربین به یک سطح فلزی، دستگاه دوباره به‌کار افتاده و مانند گذشته عمل می‌کند.

شرکت ۱-Ring ادعا می‌کند این دوربین در صورتی که از پایه خود دور شود حداقل ۵ ساعت می‌تواند ویدئو با کیفیت HD را ثبت و در منبع خود ذخیره کند. پایه زیرین این دوربین هم وظیفه شارژ دوربین به‌صورت وایرلس را برعهده دارد. ضمنا دوربین Moon با دستیارهای صوتی مختلفی از جمله آمازون الکسا، گوگل هوم و به‌زودی هوم کیت اپل، همخوانی دارد. این دیوایس از طریق امواج ZigBee، Z-Wave، اسمارت بلوتوث و IR blaster قادر است وسایل هوشمند منزل را هم کنترل کند.

ویدئوهای ضبط شده توسط این دوربین را می‌توان مستقیما در سرویس‌های ابری دراپ‌باکس یا گوگل درایو ذخیره کرد. البته شرکت ۱-Ring اعلام کرده کاربران می‌توانند ویدئوهای ضبط شده خود را درون هاردهای اکسترنال و حتی رم‌های میکرو‌اس‌دی نیز ذخیره کنند. شرکت از این طریق نگرانی کاربران از لحاظ حریم خصوصی را برطرف کرده است. هنگام جذب سرمایه جمعی، این شرکت موفق به کسب ۶۰ هزار دلار سرمایه اولیه شد که ۳۰ درصد بیشتر از سرمایه مد نظر شرکت بود. علاقه‌مندان با پرداخت ۲۰۹ دلار می‌توانند این دوربین و پایه آن را خریداری و دریافت کنند. طبق برنامه‌ریزی شرکت، عرضه این دوربین‌ از مارس ۲۰۱۸ آغاز خواهد شد.