رشد نسبی سرمایه‌گذاری جهانی در صنعت IT

نرم‌افزارهای تجاری ویژه کسب‌وکارها و خدمات IT همچنان بیشترین رشد را در میان بخش‌های مختلف صنعت IT به خود اختصاص داده‌اند. این در حالی است که خدمات ارتباطی هنوز هم بیشترین میزان سرمایه‌گذاری‌های این صنعت را در اختیار دارند. کارشناسان انتظار دارند سرمایه‌گذاری جهان در بخش نرم‌افزار تا پایان سال ۲۰۱۷ رشد سالانه ۵/ ۸درصدی را تجربه کند و این رشد در سال ۲۰۱۸ به ۴/ ۹درصد برسد تا در نهایت رقم ۳۸۷ میلیارد دلاری به ثبت برسد. سرمایه‌گذاری در بخش خدمات IT روی خط رشد است و پیش‌بینی می‌شود با رشد سالانه ۴ درصد به ۹۳۱ میلیارد دلار تا پایان سال جاری میلادی برسد. همچنین انتظار می‌رود سرمایه‌گذاری در این بخش با رشد سالانه ۳/ ۵ درصدی تا پایان سال ۲۰۱۸ به ۹۸۰ میلیارد دلار برسد.

بخش دستگاه‌ها هم قرار است برای اولین بار در طول دو سال گذشته اولین رشد را تجربه کند که این رشد سالانه برای سال ۲۰۱۷ برابر ۳/ ۵درصد و برای سال ۲۰۱۸ برابر ۵ درصد خواهد بود. افزایش متوسط قیمت فروش گوشی‌های موبایل پیشرفته هوشمند در بازارهای توسعه‌یافته و بزرگ که تا حدودی به دنبال معرفی دو گوشی آی‌فون جدید بوده، در کنار افزایش تقاضای بخش تجاری برای جایگزینی کامپیوترهای شخصی قدیمی با مدل‌های مبتنی بر ویندوز ۱۰، رشد سرمایه‌گذاری در بخش دستگاه‌ها را تضمین می‌کنند.

تحلیلگران موسسه گارتنر معتقدند تحولات دیجیتالی در سال‌های آینده می‌توانند رشد سرمایه‌گذاری جهانی در صنعت IT را تضمین کنند. درست به همین دلیل هم هست که تمام بخش‌های صنعت IT در سال ۲۰۱۷ شاهد رشد میزان سرمایه‌گذاری هستند. در حقیقت کارشناسان معتقدند افزایش سرمایه‌گذاری در صنعت IT و بخش‌های مختلف آن نشان از افزایش فرصت‌های کاری و بازاری در این بخش‌ها دارد که در نهایت می‌تواند رشد این صنعت را به همراه داشته باشد.

بازار دیجیتال