دکمه‌های کیبورد هم حالا جابه‌جایی بیشتری داشته و دکمه‌های page up، page down، home و end هم به آن اضافه شده‌اند. علاوه‌بر این تاچ‌پد نیز حالا ۱۵ درصد مساحت بیشتری در اختیار کاربر می‌گذارد. از نظر عملکرد Spectre ۱۳ به پردازنده‌های Core i۵ یا Core i۷-۸۵۵۰U و تا ۱۶ گیگابایت رم LPDDR۳ مجهز شده و حافظه PCIe SSD آن نیز تا یک ترابایت قابل سفارش است. ظرفیت باتری از ۴۲ به ۷/ ۴۳ وات ساعت افزایش یافته و به لطف فناوری شارژ سریع می‌توانید آن را تنها در مدت ۳۰ دقیقه از صفر تا ۵۰ درصد شارژ کنید. به گفته اچ‌پی در سیستم خنک‌کنندگی جدید این مدل فن‌ها کمتر از گذشته نیاز به روشن شدن خواهند داشت.

قیمت این اولترابوک برای نسخه پایه Core i۵ با ۸ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت SSD حدود ۱۳۰۰دلار تعیین شده است. اسپکتر تبدیل شدنی اچ‌پی نیز از نظر طراحی به‌روز شده و حاشیه‌های صفحه‌نمایش آن حتی باریک‌تر شده‌اند. وزن این مدل نیز از ۳/ ۱ کیلوگرم به ۲۶/ ۱ کیلوگرم کاهش یافته و به نظر می‌رسد طراحی کمی گوشه‌دارتر شده است. این مدل کماکان در رنگ نقره‌ای یا مشکی و مسی عرضه خواهد شد. از نظر سخت‌افزار این مدل نیز به پردازنده‌های نسل هشتم اینتل به همراه ۱۶ گیگابایت رم و یک ترابایت SSD مجهز خواهد بود. حالا این مدل هم از همان فناوری خنک‌کننده Spectre ۱۳ بهره می‌برد تا صدای فن را تا حد امکان کاهش دهد.

به ادعای اچ‌پی دوام شارژ این مدل در نسخه فول اچ‌دی به ۷۵/ ۱۶ ساعت افزایش یافته و این مدل را هم می‌توانید در ۳۰ دقیقه از صفر تا ۵۰ درصد شارژ کنید. از نظر صفحه‌نمایش علاوه‌بر دو گزینه فول اچ‌دی ۱۰۸۰p و ۴K UHD ۲۱۶۰p قابلیت انتخاب پنل SureView نیز وجود دارد که تنها از نمای روبه‌روی صفحه‌نمایش قابل رویت خواهد بود. قلم اکتیو اسپکتر نیز حالا بهبود یافته و می‌تواند زاویه را نیز تشخیص دهد یا به‌عنوان ماوس یا نشانگر در ارائه‌ها به‌کار رود. قیمت نسخه جدید Spectre x۳۶۰ برای مدل i۵ به همراه ۸ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت SSD معادل ۱۱۵۰ دلار و برای نسخه i۷ با ۱۶ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت SSD هم ۱۶۰۰ دلار تعیین شده است. زمان عرضه این دو محصول هنوز اعلام نشده است.