گلکسی S7 و S7 Edge رابط اختصاصی گلکسی نوت 8 را دریافت می‌کنند

رابط‌کاربری که شرکت سامسونگ برای پرچمداران جدیدش از آن استفاده کرده است، Samsung Experience ۸.۱ نامیده می‌شود که با عرضه فبلت پرچمدار گلکسی نوت ۸ به بازار، به نسخه ۵/ ۸ ارتقا پیدا کرد. در حالی‌که دیگر گوشی‏های سامسونگ مانند مدل ۲۰۱۶ گوشی گلکسی J۵ و گلکسی J۷ و سری ۲۰۱۷ گوشی‌های میان‌رده گلکسی A به رابط‌کاربری Sasmusng Experience ۸.۱ ارتقا پیدا کرده‌اند، گوشی پرچمدار گلکسی S۷ و S۷ Edge همچنان از یک رابط‌کاربری قدیمی استفاده می‌کنند.

 با این‌حال، احتمالا این روند طی چند ماه آینده تغییر خواهد کرد، زیرا شرکت سامسونگ تا حدی تایید کرده است که به‎روزرسانی عمده بعدی برای گلکسی S۷ و گلکسی S۷ Edge، رابط‎کاربری جدید Samsung Exprience را نیز به همراه خواهد داشت و خریداران می‌توانند از نسخه جدید رابط‌کاربری سامسونگ استفاده کنند. با توجه به اینکه این رابط‌کاربری در یک به‌روزرسانی عمده برای گلکسی S۷ و گلکسی S۷ Edge عرضه خواهد شد، انتظار داریم منظور از به‌روزرسانی عمده، «سیستم‌عامل اندروید اوریو ۸.۰» باشد که پرچمداران ۲۰۱۶ سامسونگ نیز آن را دریافت می‎کنند. در حال‌حاضر، مشخص نیست که شرکت سامسونگ چه زمانی به‌روزرسانی اندروید اوریو ۸.۰ را برای گوشی‌های پرچمدار گلکسی S۷ و گلکسی S۷ Edgeمنتشر خواهد کرد؛ با این‌حال، نباید امیدوار باشید که به‌روزرسانی مذکور تا پیش از پایان سال جاری میلادی یا حتی اوایل سال آینده عرضه شود.

شرکت سامسونگ در ابتدا، گوشی‌های پرچمدار ۲۰۱۷ خود یعنی گلکسی نوت ۸ و گلکسی S۸ (و همچنین نسخه Plus) را به سیستم‌عامل اندروید اوریو به‌روزرسانی خواهد کرد و سپس، این به‌روزرسانی برای پرچمدار ۲۰۱۶ سامسونگ یعنی گلکسی S۷ و گلکسی S۷ Edge عرضه خواهد شد. البته اگر مایل به تجربه نسخه جدید رابط‌کاربری سامسونگ هستید، می‌توانید از رام‌های غیررسمی که از سوی توسعه‌دهندگان منتشر می‌شود، استفاده کنید.