نانوایی سنگکی نزدیک منزل ما، نان ساده را دانه‌ای ۲‌هزار‌تومان و نان کنجدی با کنجد سیاه را دانه‌ای ۶‌هزار‌تومان می‌فروشد. برای خرید نان ساده حتی اگر ساعت خلوت مراجعه کنیم، حداقل نیم ساعت تا ۴۰ دقیقه معطل‌مان می‌کند. چانه نان کنجدی را هم حسابی پهن می‌کنند اما نان ساده را به شکل مچاله شده در تنور قرار می‌دهند و یک طرف آن سوخته و یک طرف خمیر ضخیم نپخته باقی می‌ماند. اگر هدف از این کارها این است که نان را گران کنند، خوب گران کنند، چرا برخی نانوایی‌ها این بازی‌ها را در‌می‌آورند؟ من به دلیل حساسیت نمی‌توانم نان کنجدی مصرف کنم و این وضعیت، آزار‌دهنده است.

احترام قاضی- کرج

 

بر اساس نسخه پزشک، از داروخانه کپسول آزیترومایسین تولید شرکت... را خریدم. در فاصله داروخانه تا خانه، حدود ۳۰۰گرم داروها دیگر روی ورق کپسول قرار داشت، اما متاسفانه وقتی خواستم از آن استفاده کنم متوجه شدم دو تا از کپسول‌های ورق، به‌شدت آسیب دیده‌اند، درحالی‌که داروخانه آن را سالم تحویل من داده بود. دقت کردم و متوجه شدم که نازک‌شدن بیش از اندازه جدار ژلاتینی کپسول عامل این اتفاق است. از کارخانه‌های داروسازی انتظار داریم حالا که دارو حدود ۸۰‌درصد هم گران‌تر شده است، از مواد مرغوب استفاده کنند. البته من متخصص نیستم که پودر داخل کپسول را ارزیابی کنم ولی امیدوارم دست‌کم کیفیت آن را کم نکرده باشند.

محبوبه مهدی‌زاده- تهران

 

اخیرا در مسیر پردیس به تهران چه موقع رفت و چه برگشت، برخی از رانندگان اسنپ از من می‌خواهند که گزینه لغو سفر را انتخاب کنم تا آنها به اسنپ کمیسیون ندهند. با پشتیبانی اسنپ تماس گرفتم و گفتم این موضوع، زیاد رخ می‌دهد و من نمی‌توانم بابت هر مورد، گزارش بدهم. نگران این هستم که برخی مسافران که آگاهی لازم را ندارند، با انتخاب گزینه کنسل‌کردن سفر، با مشکلاتی در مسیر مواجه شوند که کسی هم پاسخگو نخواهد بود. به اسنپ پیشنهاد دادم که برای مسیرهای طولانی، ‌درصد حق کمیسیون خود را اندکی کاهش دهد تا هم هزینه برای مسافران کم شود و هم رانندگان چنین پیشنهادهایی را به مسافران ارائه نکنند.

محسن رستمی- شهر جدید پردیس

 

در دوره‌ای که به دلیل کرونا در یکی از اتاق‌های خانه قرنطینه شده بودم، برای افزایش اطمینان از عدم‌سرایت بیماری به دیگر افراد خانواده، از ظروف یکبار مصرف برای غذا استفاده کردم. متاسفانه سوپ‌خوری‌های پلاستیکی به‌شدت نازک شده‌اند و حتی بر اثر گرمای شدید غذا، بعضا دچار سوراخ هم می‌شوند. البته می‌دانم که همه کارگاه‌ها چنین ظروف یکبار مصرفی تولید نمی‌کنند ولی از شانس بد من، ظروفی که از مغازه نزدیک خانه خریداری کردیم، این مشکل را داشت.

حمید همیشه‌بهار- صالح آباد