اهمیت مراقبت از خودرو

انتخاب بهترین نوع

به‌صورت کلی چادرهای خودرو به دو نوع معمولی و ضد‌آب تقسیم می‌شوند. اگر نوع انتخابی شما ضد‌آب باشد، هیچ‌گونه منفذی برای عبور آب در ساختار آن وجود نخواهد داشت. معمولا جنس چادرهای ماشین ضد‌آب از نوع پلاستیک یا برزنت است. اگر نمونه ضد‌آب را انتخاب کردید باید دقت داشته باشید که در این نمونه نباید هیچ‌گونه دوختی در آن به‌کار رفته باشد زیرا عمل دوخت ممکن است منجر به نفوذ آب شود. در انواع چادر ماشین مناسب از یک آستر پنبه‌ای استفاده می‌شود که منجر به گردش هوا خواهد شد. این امر از کپک‌زدن و یا ایجاد لکه بر روی بدنه خودرو نیز جلوگیری می‌کند. در گروه دوم بهترین برند، چادرهای پارچه‌ای سبک‌وزن و همچنین سنگین وجود دارند. عموما مقاومت این نوع روکش‌ها در مقابل نورخورشید بالا است. اگر مایل باشید که روکش ماشین پارچه‌ای باشد و دارای طول عمر بالایی نیز باشد، می‌توانید از انواع چند‌لایه آن استفاده کنید. در نهایت باید توجه کنید که انتخاب بهترین چادر به نوع نیاز شما و بودجه‌ای که در نظر دارید بستگی دارد. در بعضی از حالات بودن زیپ برای باز کردن درها الزامی است. البته باید در نظر داشت که این مورد در انواع ضد‌آب‌ها وجود نخواهد داشت.  برندها و شرکت‌های مختلف داخلی و خارجی در زمینه چادر خودرو فعالیت دارند که معروف‌ترین آنها شامل: MG Sport، یونیک، کاورکینگ و برند NSTC هستند.

نکات مهم هنگام خرید

موارد زیادی هستند که قبل از اقدام به خرید باید به آنها توجه کنید اما یک مورد مهم آنها توجه به جنس چادر است. جنس پارچه‌ای که روکش خودرو از آن ساخته می‌شود نقش مهمی در طول‌عمر چادر ایفا می‌کند، به‌طوری که چادر‌هایی از جنس پارچه و پلاستیک خالی در مقایسه با پارچه‌هایی که با ترکیباتی از چند ماده‌ساخته می‌شوند، طول عمر کمتری دارند. در مرحله بعدی وزن و حجم چادر قرار دارد. چادرهایی که وزن کمی دارند معمولا موقع جمع‌شدن فضای کمتری را اشغال می‌کنند، در واقع به‌راحتی می‌توان آن را در صندوق‌عقب خودرو نگهداری و یا به‌راحتی آن را با خود جا‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌به‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌جا کرد.

به نوع دوخت هم دقت زیادی داشته باشید چراکه بیشتر علت‌های خرابی چادر خودرو مربوط به پاره‌شدن در محل‌های دوخت است. اگر دوخت چادر از کیفیت لازم برخوردار نباشد هرقدر جنس پارچه آن خوب و باکیفیت باشد، در قسمت دوخت پاره‌شده و از بین خواهد رفت و در نهایت شرایط کیف نگهداری نیز اهمیت دارد.

داشتن یک کیف برای نگهداری چادر بسیار ضروری است به‌طوری که اگر چادر شما دارای کیف یا کاور نگهدارنده نباشد شما با گذاشتن چادر خاکی و کثیف درون صندوق عقب باعث کثیف‌شدن صندوق خودرو می‌شوید. همچنین کیف، حمل چادر را آسان می‌کند.

 مدل‌ها و قیمت‌ها در بازار

این وسیله با توجه به جنس و کیفیت، با قیمت‌های متفاوتی عرضه می‌شود. زمانی‌که مقدار بودجه خود را برای خرید چادر خودرو مشخص کنید، خود به خود خیلی از مدل‌هایی که در محدوده قیمتی مورد نظر شما قرار ندارند، حذف خواهند شد.   در ادامه نرخ انواع چادر را مشاهده می‌کنید: چادر خودرو (مدل۵۶۹۸) مناسب برای پراید۲۷۰‌هزار، چادر خودرو (مدلcontainer) مناسب برای پژو‌پارس۲۹۵‌هزار، چادر خودرو (مدل۰۱) ۳۴۵‌هزار، چادر خودرو (مدل۰۲۸) مناسب برای پراید ۴۴۰‌هزار، چادر خودرو رایکو کاور (مدل waterproof) مناسب برای پژوپارس ۴۷۵‌هزار، چادر خودرو مناسب برای پراید صبا، تیبا یک و تیبا ۲ و همه مدل پراید ۵۲۰‌هزار، چادر خودرو تایپر (مدل TOM) مناسب برای تیبا یک ۵۴۶‌هزار، چادر خودرو ساکا (مدلS۰۰M) مناسب برای تیبا دو ۶۰۰‌هزار، چادر خودرو ساکا (مدلSO۰۰M) مناسب برای پژو (۲۰۶) ۶۴۰‌هزار، چادر خودرو استار‌کاور (مدل SCC) مناسب برای پژو (۲۰۶) ۶۸۰‌هزار، چادر خودرو رویال‌اسپورت مدل گرند مناسب برای پژو(۲۰۷) ۷۳۰‌هزار، چادر خودرو رایکو مناسب خودرو‌های شاسی بلند ۸۰۰‌هزار، چادر خودرو ساکا (مدلS۰۰LC۱) مناسب برای هیوندا‌ سانتافه ۸۵۰‌هزار و چادر اتوماتیک خودرو کاربام (مدلA۰۲-۲۱) ۵‌میلیون‌تومان است.