حیدر ساکن‌برجی درخصوص وضعیت قیمت سیب‌زمینی در بازار کشور به «ایسنا» گفت: «هفته‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ گذشته شاهد کاهش قیمت سیب‌زمینی بودیم. اوایل هفته سیب‌زمینی در میادین بار تا ۱۴‌هزار ‌تومان فروخته می‌شد و در انتهای هفته به ۱۲‌هزار و ۵۰۰‌تومان هم رسید. باید توجه داشت قیمت‌ها در مراکز تولید افزایش پیدا می‌کنند. در همدان قیمت‌ها در حد ۲‌هزار ‌تومان با مشهد تفاوت دارد که دلیل آن هم کرایه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها و هزینه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های جانبی است.‌» وی در مورد تفاوت قیمت سیب‌زمینی در عمده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌فروشی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها با بازار خرده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌فروشی افزود: «در عمده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌فروشی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها سیب‌زمینی گران فروخته نمی‌شود و شاید حتی برای کشاورز نسبت به آنچه سر جالیز می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌فروشد، ارزان‌تر باشد. بخشی از سیب‌زمینی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها توسط کارخانه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها با قیمت پایه ۱۳‌هزار‌تومان خریداری می‌شود تا فرآوری شده و به‌صورت چیپس و مانند آن تبدیل شود؛ زیرا چنین کاری توجیه اقتصادی دارد، بنابراین شرایط خرید کارخانه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها از کشاورز او را ترغیب می‌کند محصول خود را به‌کارخانه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها تحویل بدهد.‌»

رئیس اتحادیه صنف بارفروشان مشهد در رابطه با قیمت کنونی سیب‌زمینی عنوان کرد: «اگر قرار باشد از فروش سیب‌زمینی کمتر از ۸‌هزار ‌تومان به کشاورز برسد، برای او مقرون‌به‌صرفه نخواهد بود زیرا هزینه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ای که برای تولید صرف می‌شود، بالاتر از آن چیزی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ است که به‌نظر می‌رسد. در اصل سیب‌زمینی گران نشده و در واقع با توجه به افت ارزش پول قیمت این محصول معمولی است.‌»

وی ادامه داد: «در کشاورزی آنچنان افزایش قیمت نداشته‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ایم و اگر بخواهیم محصولات ارزان‌تر به‌دست مصرف‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کننده نهایی برسد، باید چاره‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ای برای کاهش هزینه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های تولید و حمل‌ونقل اندیشیده شود، وگرنه بر اساس هزینه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های زیادی که کشاورزان در حمل‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ونقل و مسائل حاشیه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ای متحمل می‌شوند، نرخ تمام‌شده تقریبا در همین حدود است. در حال‌حاضر مصرف روزانه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ مصرف سیب‌زمینی در مشهد به‌طور میانگین ۳۰۰ تن است.‌»