هزینه غلبه بر قطعی برق

اما در هر جایی از کره زمین، چه کشورهای پیشرفته و صنعتی و چه کشورهای درحال توسعه و فقیر، امکان نبود برق یا قطعی چندساعته این انرژی وجود دارد. در این شرایط، مهم‌ترین نگرانی در خانه‌ها حفظ کیفیت مواد غذایی در یخچال و فریزر، نبود شرایط مناسب سرمایی یا گرمایی، قرار گرفتن در تاریکی در شب و ناممکن بودن استفاده از دستگاه‌ها و لوازمی مثل تلویزیون، غذاسازها و برخی دیگر از لوازم رفاهی موردنیاز خواهد بود. در اداره‌ها و سازمان‌ها نیز نبود برق باعث اختلال در وضعیت کاری شده و در مهم‌ترین بخش، امکان کار با کامپیوترها و دیگر لوازم برقی را سلب می‌کند. در نهایت برخی روستاها و مناطق دورافتاده نیز به صورت کلی از نیروی برق محروم هستند. برای همه این موارد، داشتن یک‌وسیله بسیار مهم و ضروری است و این وسیله «موتوربرق» است. موتوربرق یا ژنراتور، دستگاهی کاربردی برای تولید برق است. این دستگاه تضمین می‌کند که کار و زندگی شما هنگام قطعی یا نبود برق به روند طبیعی خود ادامه دهد. همچنین این دستگاه گزینه بسیار خوبی برای مکان‌هایی است که امکان استفاده از شبکه برق سراسری را ندارند.

 نکات مهم قبل از خرید

هنگام انتخاب موتور برق مناسب، لازم است به چند فاکتور مهم توجه داشته باشید. شیوه آسان حمل‌ونقل، ابعاد، نوع سوخت و مجموع توان دستگاه‌های متصل برحسب وات برخی از این قابلیت‌ها هستند.  چند نوع موتوربرق داریم؟ در گام اول، خرید این سوال برای شما پیش خواهد آمد. به طورکلی می‌توان انواع موتوربرق را در سه‌دسته قرار دارد که عبارتند از: موتور برق بنزینی و نفتی، موتور برق دیزلی (گازوئیلی) و موتور برق‌های صنعتی و نیمه‌صنعتی. هنگام انتخاب موتور برق مناسب، ابتدا باید مشخص شود که استفاده از این وسیله در چه شرایطی خواهد بود. به‌عنوان مثال، بهترین نوع موتور برق برای ویلا و باغ و خانه‌های ییلاقی در حاشیه شهرها، نوع بنزینی آن است. در میان این نوع نیز برند سوبارو مدل RGV۱۴۰۰ ساخت ژاپن با توان خروجی بالاست که کارکرد قابل قبولی دارد. طراحی پایه‌های چرخ‌دار این موتور برق، حمل‌ونقل آن را برای کاربران آسان ساخته است.

توجه داشته باشید از نظر میزان مصرف، موتور الکتریکی گازی نسبت به مدل‌های بنزینی و گازوئیلی سوخت کمتری مصرف می‌کند. مصرف دیزل یا گازوئیل نیز کمتر از بنزین است. از نظر قیمت، موتورهای برق بنزینی از همه گران‌تر و موتورهای برق‌ گازسور ارزان‌ترین نوع هستند. البته موتورهای برق دوگانه از دو منبع سوخت نیز در بازار وجود دارند که برای تامین انرژی برق از بنزین یا گاز استفاده می‌کنند؛ در نتیجه، بسته به شرایط برای تهیه سوخت، دو گزینه پیش‌روی شما خواهد بود. به این ترتیب ژنراتورهای دوگانه‌سوز می‌توانند کارآیی به‌مراتب بیشتری داشته باشند. گازسوز بودن به دلیل هزینه کمتر نسبت به سوخت‌های دیزلی، مقرون‌به‌صرفه‌تر هستند. در دسترس بودن گاز شهری و کپسول‌های گاز نیز کارآیی موتور برق دوگانه سوز را دو چندان می‌کند.در نهایت اینکه در خرید موتور برق لازم است توجه کنید، هریک از موتورهای برق موجود در بازار دارای توان خاصی هستند. این توان، اغلب با واحد کیلووات مشخص می‌شود. بر همین اساس ژنراتورهای برقی را می‌توان در چهار گروه پایین‌رده، میان‌رده، بالارده و ثابت طبقه‌بندی کرد. البته این نوع تقسیم‌بندی تا حد زیادی نسبی بوده و بسته به نظر کارشناسان یک دستگاه می‌تواند در گروه دیگری هم قرار گیرد.

 قیمت‌های فروش

چنان‌که پیش‌تر نیز اشاره شد، انواع موتور برق در بازار وجود دارد که از لحاظ قیمت، نوع گازی آن ارزان‌تر است. در ادامه قیمت فروش انواع مختلف را مشاهده می‌کنید: موتور تک‌بنزینی (مدل GX-۲۱۰) ۲میلیون و ۷۰۰هزار، موتور برق لانتاپ (مدل LT۹۵۰DC) ۳میلیون و ۶۰۰هزار، موتور برق سی‌ان‌بی‌ (مدل ۹۵۰) ۵میلیون، موتور برق بنزینی سوون (مدل POWERFART-۷) ۵میلیون و ۵۵۰هزار، موتور برق کنزاکس (مدل KPG-۱۹۵۰) ۶میلیون و ۲۰۰هزار، موتور برق بنزینی گرین پاور (مدل GR۱۵۰۰ A) ۷میلیون و ۹۰۰هزار، موتور برق ایمر (مدل LT ۳۹۰۰ B) ۸میلیون و ۵۰۰هزار، موتور برق هیرو پاور (مدل HP۹۹۰۰F) ۸ میلیون و ۸۰۰هزار، موتور برق بنزینی سوپر تی‌جی (مدل EC۵۰۰AS) ۹میلیون و ۶۰۰هزار، موتور برق ۸/ ۲کیلووات دوو (مدل GD ۳۵۰۰) ۱۵میلیون و ۴۰۰هزار، موتور برق فیرمن (مدل SDG۴۰۰۰CLE) ۱۸میلیون و موتور برق بنزینی توسن (مدل ۱۱۶۵GW) با قیمت ۳۱میلیون و ۳۰۰هزار تومان به فروش می‌رسد.