از داروخانه یک بسته ماسک ۵۰‌تایی تولید شرکت ... اصفهان را خریدم. علت خرید من از داروخانه این بود که می‌خواستم ماسک استاندارد تهیه کنم، اما با اینکه به‌جای ۳۵ تا ۴۰‌هزار‌تومان قیمت ماسک ۵۰تایی که در سایر مراکز عرضه می‌شود، ۴۷‌هزار‌تومان پرداخت کردم، متاسفانه ماسک خریداری‌شده کیفیت پایین‌تری دارد. کش این ماسک نازک و اندازه آن هم کمی کوتاه است که باعث خراشیدگی پشت لاله گوش من شد.  سوال من از مسوولان وزارت بهداشت این است که آیا پس از ۲ سال‌و‌‌نیم که از شیوع کرونا می‌گذرد، وقت آن نشده که بر کارگاه‌های تولید ماسک به‌ویژه آنهایی که محصولات‌شان در داروخانه‌ها به فروش می‌رسد، نظارت جدی صورت گیرد؟ اینکه مدام تبلیغ کنیم مردم ماسک بزنند، خیلی خوب است، ولی لازم است که ماسک باکیفیت و قیمت مناسب هم در اختیار همه قرار داشته باشد.

مرتضی مقیمی- تهران

 

هفته پیش ماست یک کیلویی کم‌چرب تولید کارخانه ... را خریدم. احساس کردم که مزه آن با خریدهای قبلی فرق دارد و کمی بوی بد می‌دهد. از اعضای خانواده هم خواستم که در مورد بو و مزه ماست نظر بدهند که همگی گفتند کیفیت آن اندکی کمتر از خریدهای قبلی است. فکر کردم شاید محصولی که خریده‌ام، تاریخ مصرف گذشته است یا در شرایط مناسبی در مغازه نگهداری نشده است. روز گذشته مجددا همان ماست از همان کارخانه را خریدم و مشکل همچنان ادامه داشت. از مسوولان کارخانه‌های لبنی تقاضا دارم حالا که قیمت‌های محصولات‌شان سر به فلک کشیده است، در مورد کیفیت محصول دقت بیشتری داشته باشند.

لی لی پیمانی- احمدآباد مستوفی

 

من طرفدار تولیدات ایرانی هستم چون معتقدم با این کار، جلوی افزایش بیکاری گرفته می‌شود، ولی متاسفانه در خریدی که هفته قبل انجام دادم، ناراحتی زیادی برای من به‌وجود آمد. از یک مغازه قدیمی در تقاطع خیابان طالقانی و ولیعصر، یک پیراهن مردانه ساده با قیمت ۲۹۰‌هزار‌ تومان خریداری کردم. یکی دو روز این پیراهن را در محل کار اداری پوشیدم و ظاهر خیلی خوبی داشت، اما به محض اینکه آن را برای اولین‌بار در ماشین لباسشویی انداختم، دو تا از دکمه‌های آن جدا شد. وقتی بررسی کردم دیدم بقیه دکمه‌ها هم به دلیل کیفیت پایین نخ دوخت دکمه، وضعیت خوبی ندارند. از تولیدکنندگان تقاضا دارم حالا که ما به فکر آنها هستیم و کالای ایرانی خرید می‌کنیم، آنها هم در کیفیت محصولات تولیدی‌شان دقت لازم را داشته باشند و به فکر حفظ مشتری‌های خود باشند.

حسین عبدلی- تهران