علی‌اصغر میرابراهیمی در این‌خصوص به سایت بازار گفت: «همه هزینه‌ها در حال افزایش و درآمد روزبه‌روز در حال کاهش است؛ لذا انگیزه رستوران‌داران هر روز برای فعالیت در ‌این حیطه کم می‌شود. مغازه‌های استیجاری که بسته می‌شود و واحدهایی هم که رستوران‌دار مالک آن است با تعدیل نیرو و کمترین درآمد در حال فعالیت هستند.‌»

وی با تشریح شرایط فروش رستوران‌ها افزود: «مهم‌ترین و بیشترین تفریح در کشورها خصوصا در‌ ایران عزیزمان از گذشته‌های دور تاکنون استفاده از رستوران بوده است. برای آخر هفته یا انتهای ‌ماه خانواده‌ها برای تفریح به رستوران سر می‌زدند که به یمن گرانی‌های افسار‌گسیخته،‌این تفریح هم از مردم گرفته شد. با‌ این روند هر روز بیکاران در کشور بیشتر و بیشتر می‌شوند. تعداد زیادی از افراد که در رستوران‌ها کار می‌کنند دارای تخصص و مدرک دانشگاهی هستند. هرکسی که از روز اول در رستوران‌ها کار می‌کند نمی‌تواند موفق عمل کند. ‌این صنف هم مانند سایر مشاغل نیاز به تجربه دارد. در حالی که ‌این کارگران با‌تجربه در حال بیکار‌شدن هستند و مجبورند به ‌کارهای کاذب روی آورند که نه برای کشور سودی دارد و نه می‌تواند ‌آینده فرد را تامین کند.‌»

این فعال اقتصادی بخش‌خصوصی ادامه داد: «پیرامون موضوعات مختلف و مشکلاتی که در پس کرونا به‌وجود آمد، گرانی‌ها مزید بر علت شد. افزایش حقوق کارگر از سویی و اجاره‌بهای واحدهای صنفی و گرانی مواد اولیه از سوی دیگر، مشتریان ‌این واحدها را بسیار کاهش داد.‌»

میرابراهیمی درخصوص حمایت دولت جهت تامین مواد اولیه رستوران‌ها گفت: «دولت می‌تواند با در اختیار‌دادن گوشت، برنج، مرغ و روغن دولتی به شرکت تعاونی ‌این صنف، هم هزینه تهیه غذا را کاهش دهد و هم از بیکار‌شدن عده‌ای به دلیل بسته‌شدن واحدهای صنفی جلوگیری کند.‌»

وی در پایان با انتقاد از عملکرد سازمان امور مالیاتی گفت: «چگونه می‌شود با ‌این اوصاف درآمدهای میلیاردی داشت که سازمان امور مالیاتی بر اساس سلیقه و انتخاب ممیزین خود، محاسبات مالیاتی راه‌می‌اندازد. مگر نه ‌این است که همه ما در یک کشور زندگی می‌کنیم؟ شرایط کرونا و گرانی و کم‌شدن مشتری را سازمان و عواملش نمی‌بینند؟ سرنوشت مودیان صنفی در دستان ممیزین مالیاتی به دام افتاده است. سازمان امور مالیاتی مالیات حقه را با بررسی و بدون طمع رسیدگی و از اصناف بگیرد. باید نان و پول حلالی که مردم راضی باشند در کشور بچرخد.‌»