در هنگام خرید ماشین ظرفشویی با طراحی‌های متنوعی از این محصول روبه‌رو خواهید شد. نحوه طراحی این محصول یکی از فاکتورهای مهمی است که باعث نحوه قرارگیری آن داخل دیزاین آشپزخانه می‌شود. خریداران در هنگام خرید با سه طرح و مدل از ماشین‌های ظرفشویی روبه‌رو خواهند شد که در ادامه بررسی مختصری از آنها خواهیم داشت.

ماشین توکار

خرید ماشین ظرفشویی توکار به‌عنوان مدرن‌ترین محصول در این دسته‌بندی به‌شمار می‌آید. این طرح از ظرفشویی با توجه به دیزاین آشپزخانه در یک فضا بین کابینت‌ها قرار می‌گیرد. این مدل یک ایده بسیار عالی برای آشپزخانه‌های مدرن و یک‌دست به‌شمار می‌آید. این مدل از ماشین ظرفشویی به‌صورت جداگانه و معمولا روی سینک یا کابینت قرار می‌گیرد. حجم آن نسبت به سایر ماشین‌ها کمتر است و انتخاب عالی برای خانواده‌های کم‌جمعیت است. یکی از مزیت‌های اصلی این طراحی از ماشین‌های ظرفشویی، قیمت مناسب و به صرفه آن است.

ماشین‌های ایستاده

مدل ایستاده در حال‌حاضر دارای بیشترین خریدار در بین انواع ماشین‌های ظرفشویی در بازار به‌شمار می‌آید. تنوع در طرح، مدل و ظرفیت این ماشین‌ها باعث شده تا کاربران بسیار بالایی داشته باشد.

موارد مهم هنگام خرید

در ادامه به موارد کلی که در انتخاب این ماشین ظرفشویی باید به آن توجه کرد، خواهیم پرداخت. خرید این کالا در صورتی رضایت کاربر را جلب خواهد کرد که متناسب با نیاز و خواسته او انجام شود. مواردی که در اینجا عنوان می‌شوند همگی در تعیین نیاز واقعی کاربر نقش دارند. با در نظر گرفتن هر کدام از این موارد می‌توانید یک مدل و طرح مناسب از محصول را خریداری کنید.

مدل و ظرفیت مناسب

اصلی‌ترین نکته در هنگام خرید ماشین ظرفشویی مناسب، انتخاب مدل و ظرفیت آن است. همان‌طور که در بالا به انواع ماشین ظرفشویی اشاره کردیم، این محصول دارای طرح‌بندی‌های مختلفی است. انتخاب هرکدام از آنها می‌تواند با یک هدف و شرایط خاص صورت گیرد، ولی در حالت کلی نمونه‌های مبله یک انتخاب خوب برای خانواده‌های متوسط یا پرجمعیت هستند.

تنوع برنامه‌های شست‌وشو و سایر قابلیت‌های مدرن در این ماشین‌ها باعث می‌شود تا کاربران شرایط راحت‌تری در استفاده از محصول داشته باشند. نمونه‌های توکار نیز برای استفاده در آشپزخانه‌های مدرن و محل قرارگیری آن داخل کابینت‌های آشپزخانه است.

طراحی و ظاهر

انتخاب طرح و ظاهر مناسب در خرید ماشین ظرفشویی برای کسانی که به زیبایی ظاهری آشپزخانه خود اهمیت می‌دهند یک امر اصلی به‌شمار می‌آید. امروزه بسیاری از برندها در حوزه لوازم‌خانگی بر روی طراحی و مدل محصولات خود متناسب با دیزاین آشپزخانه‌ها توجه بالایی دارند. کاربرد تنوع رنگ نیز از جمله مواردی است که می‌توان با انتخاب درست آن روی دیزاین آشپزخانه خود تاثیر بسیار بالایی گذاشت.

یکی دیگر از موارد قابل‌بررسی در خرید این وسیله، توجه به جنس بدنه محصول است. این قسمت از ماشین‌های ظرفشویی به‌صورت مستقیم در دوام و ماندگاری دستگاه و همچنین کیفیت شست‌وشو و خشک‌کردن ظروف تاثیر مستقیم دارد. در بدنه تمام مدل‌های باکیفیت از ماشین‌های ظرفشویی معمولا از فولاد ضد‌زنگ استفاده شده است، ولی برای اطمینان از کیفیت محصول در هنگام خرید بهتر است نسبت به جنس بدنه آن اطلاعات لازم را کسب کنید.

تعداد قفسه

توجه به ظرفیت و نوع طراحی داخلی قفسه‌ها نیز باید در خرید ماشین ظرفشویی مورد بررسی قرار گیرد. در مدل‌های قدیمی و نمونه‌هایی که ظرفیت شست‌و‌شوی آنها کم است معمولا دو قفسه برای قرارگرفتن ظروف در آنها طراحی می‌شود، ولی در نمونه‌های جدید و مدرن که قابلیت‌های بیشتری دارند، طراحی سه قفسه در فضای داخلی آن صورت می‌گیرد. در ماشین‌های سه قفسه‌دار معمولا یک جایگاه ویژه برای ظروف کوچک‌تر مثل قاشق و چنگال در نظر گرفته می‌شود. در چنین شرایطی شست‌و‌شوی ظروف منظم‌تر و باکیفیت بهتری صورت می‌گیرد.

میزان صدای تولیدی

یکی از موارد مهمی که در خرید ماشین ظرفشویی به آن کمتر توجه می‌شود، میزان سر و صدای تولیدی آن هنگام کار کردن است. این ماشین‌ها با توجه به ساختاری که دارند در هنگام کارکردن از خود سر و صدا تولید می‌کنند. در طراحی‌های جدید این محصول از موتورهای نسل جدید و انواع عایق‌ها برای کاهش صدای کارکرد دستگاه استفاده می‌شود. میزان استاندارد صدای دستگاه که با دسی‌بل مشخص می‌شود باید بین ۳۸ تا ۴۸ باشد.

در نظر گرفتن کیفیت شست‌وشو

توجه به کیفیت شست‌وشو در خرید ماشین ظرفشویی به‌عنوان اصلی‌ترین فاکتور در انتخاب محصول به‌شمار می‌آید. این ویژگی با توجه به نوع محصول و برند تولیدکننده آن متفاوت است. کاربرد برنامه‌های شست‌وشو مختلف و استفاده از قابلیت‌های مدرن شست‌وشو باعث ایجاد تغییر در کیفیت شست‌و‌شوی محصولات مختلف می‌شود، بنابراین بهتر است به این ویژگی در خرید محصول توجه ویژه داشته باشید.

کاربرد خشک‌کن

یکی از قابلیت‌های مدرنی که در انواع ماشین‌های ظرفشویی به‌کار می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌رود، استفاده از ویژگی خشک‌کن ظروف است. این قابلیت باعث می‌شود تا ظروف کاملا خشک و آماده پذیرایی باشند. استفاده از تکنولوژی‌های مدرن برای خشک‌کردن ظروف وجه‌تمایز بین انواع مدل‌ها است. استفاده از فناوری‌هایی مثل زئولیت برای خشک‌کردن ظروف در بسیاری از برندهای مطرح داخلی و خارجی وجود دارد. این قابلیت در خشک‌کردن سریع ظروف با حداقل میزان مصرف انرژی تاثیر بالایی دارد.

میزان انرژی مصرفی

با توجه به‌ کاربرد بالای انواع ماشین‌ها در زندگی انسان، توجه به میزان مصرف انرژی برق بیشتر از گذشته شده است. در هنگام خرید ماشین ظرفشویی نیز یکی از فاکتورهای مهم برای کاربران، سطح انرژی مصرفی دستگاه است. در حال‌حاضر ماشین‌های ظرفشویی باکیفیت با برچسب‌های A و A+ در بازار عرضه می‌شوند.

قیمت‌های فروش

انواع ماشین‌های ظرفشویی با توجه به امکانات، کیفیت و برند تولیدکننده قیمت‌های متفاوتی دارند. در ادامه قیمت برخی از آنها را مشاهده می‌کنید که ممکن است قیمت آنها در بازار به دلیل نوسان‌های قیمتی لوازم‌خانگی ۵ تا ۱۰‌درصد تفاوت داشته باشد:

ماشین ظرفشویی ال‌جی (مدل DC۷۵) ۴۲‌میلیون، ماشین ظرفشویی آ‌ا‌گ (مدل FFE۶۳۷۰۰PW) ۲۹‌میلیون، ماشین ظرفشویی بوش (مدل SMS۴۶NW۰۱B) ۱۸‌میلیون و سیصد‌هزار، ماشین ظرفشویی بکو (مدل DFN ۲۸۴۲۲) ۱۷‌میلیون و پانصد‌هزار، ماشین ظرفشویی کندی (مدل CDM ۱۵۱۳) ۱۷‌میلیون و دویست‌هزار، ماشین ظرفشویی ۱۴ نفره بلانتون (مدل DW۱۴۰۶) ۱۷‌میلیون، ماشین ظرفشویی پاکشوما (مدل MDF-۱۵۳۰۲W) ۱۶‌میلیون و هشتصد‌هزار، ماشین ظرفشویی زیرووات (مدل ZDM-۳۳۱۴) ۱۶‌میلیون و ششصد‌هزار، ماشین ظرفشویی امرسان (مدل ED۱۴-MI۳) ۱۶‌میلیون و چهارصد‌هزار، ماشین ظرفشویی جی‌پلاس (مدل GDW-K۳۵۱) ۱۴‌میلیون و هفتصد‌هزار، ماشین ظرفشویی سام (مدل DW-۱۸۰) ۱۳‌میلیون و هفتصد‌هزار، ماشین ظرفشویی الگانس (مدل WQP۶) ۱۲‌میلیون و ماشین ظرفشویی رومیزی مایدیا (مدل WQP۶-۳۲۰۶BS) ۱۱‌میلیون و سیصد‌هزار‌ تومان فروخته می‌شود.