به گزارش بخش ترجمه شرکت‌ها، به نقل از CNBC، شرکت Thought Machine که در سال ۲۰۱۴ توسط مهندس سابق گوگل، پل تیلور، تاسیس شد، می‌گوید نرم‌افزار تولید شده توسط این شرکت به بانک‌های بزرگ کمک می‌کند از زیرساخت‌های قدیمی ‌فناوری اطلاعات فاصله بگیرند و به یک پلت‌فرم مدرن و مبتنی بر فناوری رایانش ابری روی آورند. بانک‌ها در گذشته علاقه چندانی به پذیرش فناوری‌های نوین به‌ویژه در زمینه‌های امنیتی نداشتند. با گذشت زمان، آنها درک دقیق‌تری از مزایای فناوری ابری پیدا کردند. قدرت این فناوری در مدیریت چالش‌های پیشین و همچنین گسترش استفاده از خدمات مبتنی بر ابرها توسط جامعه، موجب بیدار شدن بانک‌ها از خواب زمستانی شد. این در حالی است که بیشتر سازمان‌ها باور دارند که رایانش ابری نقش مرکزی در شکل‌گیری استراتژی آینده آنها ایفا می‌کند. آنها همچنین بانک‌های طرف خود را تحت‌فشار قرار می‌دهند تا با استفاده از خدمات مبتنی بر ابر، فرآیندهای پیچیده و دست‌وپا گیر بانکی را کاهش دهند. علاوه بر آن، بانک‌ها در درون سازمان خود نیز متحمل فشارهای روزافزونی در جهت استفاده موثرتر از بودجه مربوط به فناوری اطلاعات هستند.

شرکت Thought Machine بسیاری از حامیان بانکی بزرگ خود را به عنوان مشتری خود به حساب می‌آورد. به عنوان مثال، در ایالات متحده، قراردادی با جی‌پی مورگان برای جایگزینی سیستم اصلی بانکداری خرده‌فروشی این شرکت دارد. در بریتانیا نیز این شرکت معامله مشابهی با Lloyds دارد. تیلور اظهار کرد ماموریت شرکتش «کوچک نیست» و برای دستیابی به اهدافش، به سرمایه‌گذاری قابل توجهی نیاز دارد. او افزود، اگرچه شرکت Thought Machine اکنون ده‌ها میلیون پوند درآمد دارد، اما هنوز سودآور نیست. این شرکت درآمد خود را از قراردادهای اشتراک چند ساله نرم‌افزار به دست می‌آورد.

تیلور در مصاحبه‌ای به CNBC گفت: زمان فوق‌العاده‌ای برای ما برای تبدیل شدن به یک شرکت کارآفرین است. زیرا بودجه بیشتر از همیشه در دسترس ما قرار دارد. این بدان معناست که اینجا در بریتانیا، ما در واقع می‌توانیم یک شرکت در کلاس جهانی بسازیم، نه اینکه همیشه به سیلیکون ولی نگاه کنیم. شرکت Thought Machine قصد دارد از این سرمایه جدید برای گسترش بین‌المللی فعالیت‌هایش استفاده کند. این شرکت در اوایل سال‌جاری دفتری را در نیویورک افتتاح کرد که حدود ۲۰ کارمند آن را در ایالات متحده اداره می‌کردند. این شرکت همچنین در حال راه‌اندازی فروشگاه‌هایی در بازارهای جدید آسیایی مانند مالزی و ژاپن است. مدیرعامل این شرکت در ادامه خاطرنشان کرد حدود نیمی‌ از تجارت ما اکنون از آسیا حاصل می‌شود. این در حالی است که تعداد کارکنان آن در سراسر جهان حدود ۵۰۰ نفر است.

این استارت‌آپ فین‌تک با شرکت‌هایی مانند Mambu که در آخرین دور سرمایه‌گذاری خود بیش از ۲ میلیارد دلار ارزش داشت و همچنین شرکت تکنولوژی‌های آینده ۱۰x، سرمایه‌گذاری فناوری مالی مدیر عامل سابق بارکلیز، آنتونی جنکینز، رقابت می‌کند. شرکت تکنولوژی ۱۰x نیز توسط جی پی مورگان پشتیبانی می‌شود. شرکت Thought Machine یکی از چند شرکت فین‌تک جدید متمرکز بر کسب‌وکار است که به دنبال شراکت با غول‌های بانکی جهان است. بانک‌ها با رقابت فزاینده‌ای از سوی تعداد زیادی از شرکت‌های دیجیتالی جدید مانند شرکت فناوری مالی آمریکایی Chime، شرکت Revolut و بانک ان ۲۶ مواجه هستند. به عنوان مثال N۲۶ یک نئوبانک آلمانی است که مقر آن در برلین آلمان است. این بانک در حال حاضر خدمات خود را در سراسر کشورهای مختلف عضو منطقه پرداخت یورو و در ایالات متحده ارائه می‌دهد.

تاکنون، این رقبا نتوانسته‌اند در سهم شرکت‌های فعلی در بازار خللی ایجاد کنند، اما آنها در حال جلب نظرات و علایق قابل توجهی از مصرف‌کنندگان و منابع مالی فراوان از طرف سرمایه‌گذاران خطرپذیر هستند که مایل به پرداخت یارانه در راستای رشد سریع خود هستند. اما بانک‌ها ساکت نمی‌نشینند. بسیاری تلاش کرده‌اند تا محصولات بانکداری دیجیتال مستقل خود را با سطوح مختلف موفقیت عرضه کنند. شرکت جی‌پی مورگان اخیرا یک نسخه دیجیتالی از برند Chase خود را در بریتانیا راه‌اندازی کرده است، در حالی که شرکت خدمات مالی و بانکداری کردیت سوئیس یک برنامه بانکی جدید به نام CSX را در سوئیس عرضه کرده است. با این حال، چند موسسه مالی در دوران تحول دیجیتالی خود دچار مشکلاتی شده‌اند. به عنوان مثال رویال بانک اسکاتلند، سامانه بانکداری آنلاین بو(Bo) خود را سال گذشته تعطیل کرد.

تیلور در ادامه افزود: هدف ما انتخاب موسسات مالی موفق در این فضا نیست. هدف ما این است که اگر کسی می‌خواهد بانکی مبتنی بر فناوری ابری راه‌اندازی کند، ما در دسترس او خواهیم بود و آنها می‌توانند از پلت‌فرم ما استفاده کنند. بنیان‌گذار Thought Machine در پاسخ به این سوال که آیا عرضه اولیه عمومی ‌این شرکت در پیش است یا خیر، گفت احتمالا تا سه سال آینده سهام این شرکت عرضه عمومی ‌خواهد شد. رایانش ابری، یک فناوری جدید و به عبارتی بهتر، یک رویکرد صحیح در پروژه‌های سرمایه‌گذاری فناوری اطلاعات است. این فناوری، راهی برای تغییر مدل‌های کسب و کار نیست، بلکه همچون پدیده اینترنت، انقلابی در زیرساخت‌های فناوری اطلاعات قلمداد می‌شود که معماری نوینی را در توسعه، استقرار، اجرا و ارائه خدمات مالی به همراه داشته است. هم اکنون، شرکت‌های بزرگ و مطرح در سطح بین‌المللی نه تنها اقدام به ارائه نرم‌افزارهای مبتنی بر رایانش ابری کرده‌اند، بلکه انتقال برنامه‌های کاربردی به محیط‌های ابری را نیز در برنامه‌های خود اعلام داشته‌اند.