طی این نامه‌‌‌ اعلام شده است که انواع چیپس و فرآورده‌‌‌های حجیم‌شده بر پایه ذرت و صنایع بیسکویت، شیرینی و شکلات، در راستای اجرای مرحله چهارم پروژه شفاف‌‌‌سازی قیمت از امروز باید بر اساس ضوابط قیمت‌گذاری این سازمان و لحاظ ضرایب سود مصوب، علاوه بر درج قیمت تولیدکننده یا وارد کننده باید دارای قیمت مصرف‌کننده نیز روی بسته‌‌‌بندی کالاها باشند.

بر اساس این نامه، قیمت تولیدکننده یا واردکننده شامل مجموع هزینه‌‌‌ها و سود قانونی واحدهای تولیدی/ وارداتی با احتساب مالیات بر ارزش‌‌‌افزوده است و قیمت مصرف‌کننده با احتساب ضرایب مصوب شبکه توزیع و عرضه محاسبه می‌شود.

پروژه شفاف‌‌‌سازی قیمت از طریق درج قیمت تولیدکننده به جای قیمت مصرف‌کننده از چهارم دی‌ماه شروع شده است؛ اما بر اساس ابلاغیه جدید سازمان حمایت به نظر می‌رسد روی بیشتر کالاها فقط قیمت تولیدکننده و روی تعداد کمتری از کالاها شامل انواع کیک، کلوچه، بیسکویت، چیپس، پفک و موارد مشابه هم قیمت تولیدکننده و هم مصرف‌کننده درج خواهد شد.

بر اساس این طرح، همه واحدهای تولیدی و واردکننده انواع پودر لباسشویی، دستمال‌کاغذی، پوشک بچه، یخچال و فریزر، تلویزیون و ماشین لباسشویی از چهارم دی‌ماه و انواع لنت‌‌‌ترمز، فیلتر روغن، روغن‌موتور، محصولات شوینده، محصولات سلولزی، سس، رب، کنسروها، ترشیجات و ماکارونی و انواع آبمیوه، ماءالشعیر، نوشابه گازدار، غذاساز، نوشیدنی‌‌‌ساز، چرخ‌گوشت و مایکروفر از ۲۷آذرماه مکلف به درج قیمت تولیدکننده شده بودند.

واحدهای تولیدکننده و واردکننده انواع حبوبات، ادویه‌‌‌جات، غلات، چای، دمنوش، قهوه، آجیل و خشکبار به صورت بسته‌‌‌بندی‌شده؛ فرآورده‌‌‌های پروتئینی، انواع غذاهای آماده و نیمه‌‌‌آماده، انواع کیک، کلوچه، بیسکویت، چیپس، پفک و موارد مشابه و لوازم‌‌‌خانگی، صوتی و تصویری به صورت کامل و ۵۱قلم لوازم یدکی خودرو از ۲۳بهمن ملزم به اجرای این طرح هستند. سایر کالاها نیز در آینده به این طرح اضافه خواهند شد. طبق اعلام مسوولان اجرای طرح اگر قیمت نهایی خریدار در کالای تندمصرف بیش از۲۰‌درصد و در کالاهای کندمصرف بیش از ۳۰‌درصد باشد، مصداق گران‌فروشی است.