به گزارش شاتا، فرح‌ناز رافع با بیان این مطلب افزود: گشایش‌های احتمالی سیاسی و اقتصادی ناشی از تحولات بین‌المللی، می‌تواند به جهش صادراتی فرش دستباف منجر شود.

وی یادآور شد: از دو سال پیش و با اعمال دور تازه تحریم‌ها علیه کشورمان، فرش دستباف نیز یکی از اقلامی بود که با محدودیت‌هایی در بازارهای جهانی مواجه شد.

رافع خاطرنشان ‌کرد: ‌اکنون برنامه‌های گسترش بازاریابی به‌ویژه در کشورهای همسایه و منطقه اوراسیا در دستور کار این مرکز است.

وی، همچنین از برنامه‌ریزی برای ثبت نشان تجاری و علامت تایید برای فرش دستباف خبر داد که به این منظور، اقدامات مشترکی با سازمان مالکیت معنوی و سازمان مدیریت صنعتی در دستور کار است.

رئیس مرکز ملی فرش ایران بیان کر‌د: این مرکز با تبدیل تهدید تحریم به فرصت، در دو سال گذشته گام‌هایی برای ارتقای داخلی‌سازی زنجیره تامین مواد اولیه این هنر- صنعت برداشت.

رافع با بیان اینکه  سال‌ها است که برای تولید مواد اولیه این هنر- صنعت تلاشی نشده و نظارتی بر فروش مواد اولیه آن وجود نداشته است، یادآوری‌کرد: فرش یک کالای ایرانی است؛ اما ابریشم، موارد رنگ‌زا و در برخی موارد پشم مورد نیاز آن از خارج تامین می‌شود.